گاردین: افزایش حمایت‌ها از "مارین لوپن" در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

گاردین در مطلبی به بیان شرایط حاکم بر فضای انتخاباتی فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: «مارین لوپن» - رهبر جبهه ملی فرانسه – در مناطق روستایی این کشور از حمایت فراوانی برخوردار است و هنگام سفر به این مناطق مانند یک "قهرمان ملی" از او استقبال می‌شود. بنرهایی که در گوشه و کنار روستاهای فرانسه به چشم می‌خورند نیز گویای همین واقعیت هستند. بنرهایی که همگی از پیروزی مارین لوپن در انتخابات آینده خبر می‌دهند و از او می‌خواهند هر چه سریعتر فرانسه را نجات دهد. 

گاردین در ادامه نوشت: درحالیکه مارین لوپن و حزب راستگرای افراطی او هر روز بیشتر از روز قبل خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می‌کنند، حزب سوسیالیست فرانسه به دلیل کاهش شدید محبوبیت فرانسوا اولاند – رئیس جمهور این کشور - به شدت بر سر معرفی مجدد او به عنوان نامزد نهایی حزب دچار دودستگی شده است. این در حالیست که تاکنون سابقه نداشته است رئیس جمهور فرانسه برای دوره دوم نامزد انتخابات نشود.

بر خلاف جناح چپ، در جناح راست، اوضاع سروسامان‌یافته‌تر است. روز جمعه آخرین مهلت احزاب راستگرا و میانه‌رو برای معرفی نامزد نهایی خود در انتخابات است و تا این لحظه، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق، «آلن ژوپه» شهردار بوردو و «فرانسوا فیون» نخست وزیر سابق فرانسه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام آمادگی کرده‌اند.  

گاردین: افزایش حمایت‌ها از

در این میان، مارین لوپن به عنوان رهبر جبهه ملی فرانسه قصد دارد با حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، یک نیروی وحدت‌بخش و میهن‌پرست جدید را به جامعه فرانسه تزریق کند. او می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات با مهاجرت گسترده به فرانسه، مقابله و فرانسه را بار دیگر از آن مردم فرانسه خواهد کرد.

این نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه امیدوار است بتواند مانند دوره گذشته در مناطق روستایی و شهرهای ساحلی فرانسه از حمایت خوبی برخوردار شود. در حال حاضر، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مارین لوپن در دور اول انتخابات سراسری آینده می‌تواند نزدیک به 30 درصد آرای مردم فرانسه را کسب کند؛ مگر آنکه حزب چپگرای سوسیالیست نامزدی قدرتمندتر از اولاند را روانه انتخابات کند. 

اما اگر اولاند مانند دوره قبل به عنوان نامزد حزب سوسیالیست معرفی شود، آنگاه ژوپه و سارکوزی از احزاب راستِ میانه تنها رقبای جدی او در دور دوم انتخابات خواهند بود. 

تمام 38 نظرسنجی انتخاباتی که تاکنون در فرانسه انجام شده‌اند، نشان می‌دهند لوپن بدون تردید یکی از نامزدهای حاضر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه خواهد بود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! خوب طبیعیه! خوشگلتر از این اولاند بیریخته که!!!
آخرین اخبار