معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ارتقای سطح امنیت فرهنگی و اخلاق، دستاورد دولت یازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محسن صادقی درجلسه ی آموزشی بخشداران استان، گفت: تلاش دولت یازدهم در عرصه فرهنگی کشور موجب ارتقای سطح امنیت فرهنگی و اخلاق در این حوزه و تقویت رویکرد تولی گری و کاهش تصدی گری های دولت در بخش فرهنگی شده است.

وی افزود: در این دولت اصحاب قلم و نخبگان با دولت آشتی کردند و نهادهای صنفی، مدنی و فرهنگی نیز تقویت شده و به حوزه میراث فرهنگی هم توجه ویژه ای شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دولت تلاش کرد در فعالیت های خود همه بخش ها و حوزه ها را مد نظر داشته باشد بطوریکه در حوزه سیاسی تقویت وفاق ملی، افزایش سطح نشاط سیاسی، ارتقای مشارکت و تحمل و مدارای سیاسی، گسترش فعالیت های احزاب و نهادهای مدنی را محور عمل قرار داد و امروز بویژه در جریان برگزاری انتخابات گذشته شاهد تحقق آن بوده و هستیم.

صادقی ادامه داد: در عرصه اجتماعی هم دستاوردهای دولت، کاهش شکاف دولت و ملت، افزایش سرمایه اجتماعی، افزایش امید به آینده، ارتقای اخلاق اجتماعی و کاهش سطح تخریب و انگ زنی در سطوح مختلف بوده است.

صادقی گفت: طی سه سال اخیر تصویر جدیدی که از ایران در افکار عمومی جهان شکل گرفته مثبت بوده و ضمن بازشدن قفل مذاکرات هسته ای، رویکرد عقلانی و تعاملی در مقابل رویکرد احساسی و تقابلی توسط دولت در پیش گرفته شد.

وی افزود: دولت کوشید مدیریتی کارآمد، شفاف و پاسخگو را بر اساس استقرار نظام شایسته سالاری و بر مبنای صلاحیت های تجربی، علمی و مدیریتی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا دولت رویکرد اعتدالی با تکیه بر مبانی دینی و ارزشی، توجه به خرد جمعی و پرهیز از افراط و تفریط در عرصه های مختلف، پرهیز از خشونت و رادیکالیسم در عرصه داخلی و خارجی، پیاده سازی عقلانیت در عرصه تصمیم گیری و اجرا را در پیش گرفته و تا امروز هم نتایج بسیار ارزشمند داشته است.

وی اظهار کرد: قانون گرایی و قانون محوری در همه عرصه ها در کنار نفی توهم گرایی و پرهیز از سطحی نگری و احساس گرایی از دستاوردهای این دولت است.

صادقی ادامه داد: در دولت یازدهم انسجام در سطح ملی و ساختاری افزایش یافته و توسعه و پیشرفت همه جانبه و پایدار، کندی روند شتابان فقر، کاهش تورم و ایجاد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار تا حد زیاد محقق شده است.

در کارگاه آموزشی مزبور 70 بخشدار این استان حضور داشتند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.