پولیتیکو: جمهوری‌خواهان در برابر ترامپ سیاست "شیشه را بشکنید" در پیش گرفته‌اند

شکست احتمالی دونالد ترامپ، هم‌حزبی‌هایش را بر آن داشته است تا برای جایگزینی وی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت پولیتیکو در مطلبی نوشت: اعضای حزب جمهوری‌خواه که درباره حفظ اکثریت این حزب در مجلس نمایندگان و سنا نگرانند، در تلاش برای دوری از دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – هستند. این اقدام آن‌ها، به صورت ضمنی از شکست احتمالی ترامپ خبر می‌دهد.

سیاستمداران این حزب در حال اطلاع رسانی درباره کاندیدا‌های کمتر دیده شده هستند. در برخی از تبلیغات تلویزیونی، تعدادی از این کاندیدا‌ها خود را به عنوان رقبای هیلاری کلینتون معرفی می‌کنند. این رویکرد به صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد ترامپ شکست خواهد خورد. نزدیک به 12 نفر از مقامات حزب جمهوری‌خواه در مصاحبه‌هایی اعلام کرده اند این اقدام را به نظرسنجی خواهند گذاشت. از این امر به عنوان راهبرد "در شرایط اضطراری شیشه را بشکنید" نام برده می‌شود.

در روزهای اخیر، بحث در میان مقامات حزب جمهوری‌خواه درباره ترامپ بالا گرفته است. برخی از این مقامات بیان کرده اند به زودی کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه باید ترامپ را از نامزدی این حزب خلع کرده و از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه فردی را به جای او انتخاب کند.

بر اساس گزارش‌ها، کمیته ملی حزب جمهوری خواه – که وظیفه تبلیغات انتخاباتی این حزب را بر عهده دارد – از کاندیداهای دیگر درخواست کرده است نظرسنجی‌ها در حوزه‌های مرتبط به خود را آغاز کنند تا دریابند میان رای دهندگان از محبوبیت لازم بهره‌مند هستند یا خیر.

با اینکه جمهوری‌خواهان هنوز این اقدامات را به مرحله اجرا نگذاشته اند، ممکن است برخی از آن‌ها به زودی این رویکرد را در دستور کار خود قرار دهند. در اوایل ماه جاری میلادی، پال رایان – رئیس مجلس نمایندگان آمریکا – درخواست جمع‌آوری سرمایه را برای انتخاب فرد دیگری به عنوان نامزد این حزب صادر کرد. وی اعلام کرد: "در صورتی که ما نتوانیم اکثریت کرسی‌ها در کنگره را حفظ کنیم، مقام ریاست جمهوری را به هیلاری کلینتون تقدیم کرده ایم."

در هفته گذشته نیز میت رامنی – کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 – در یک سخنرانی به گروهی از حامیان مالی گفت احتمال پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات افزایش یافته است و جمهوری‌خواهان باید برای شکست وی، منابع مالی خود را در انتخاب نامزدی به غیر از ترامپ متمرکز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار