ترامپ خطاب به سیاه‌پوستان: مادامی‌که به دموکرات‌ها رای دهید، وضع زندگی‌تان همین است

نامزد جمهوری‌خواهان خود را نسبت به کلینتون، گزینه بهتری برای اقلیت سیاه‌پوست آمریکا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت میشیگان تلویحاً از جامعه سیاه‌پوست آمریکا درخواست حمایت کرد.

وی در این سخنرانی که بیشتر شرکت‌کنندگان آن سفیدپوست بودند، گفت: شهروندان سیاه‌پوست آمریکا در فقر به سر می‌برند و مدارس آنها فاقد کیفیت لازم است. بنابراین، آنها در انتخابات امسال چه چیزی برای از دست دادن دارند؟"

نامزد جمهوری‌خواهان سپس با بیان اینکه هیلاری کلینتون – رقیب دموکرات او – ایجاد شغل برای یک پناهنده را به اشتغال‌زایی برای جوانان سیاه‌پوست آمریکا ترجیح می‌دهد، خطاب به سیاه‌پوستان اندکی که در محل سخنرانی او حضور داشتند، گفت: اگر شما همچنان به همان افراد رای دهید، دقیقاً همان نتایج گذشته را به دست خواهید آورد.

ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود پیش‌بینی کرد اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، در انتخابات ریاست جمهوری 2020، 95 درصد سیاه‌پوستان آمریکا به او رای خواهند داد. این در حالیست که باراک اوباما – رئیس جمهور کنونی آمریکا که محبوب‌ترین رئیس جمهور در میان سیاه‌پوستان آمریکاست - در انتخابات 2012 موفق به کسب رای 93 درصد سیاه‌پوستان شد.

ترامپ در حال حاضر از حمایت ناچیزی در میان اقلیت سیاه‌پوست آمریکا برخوردار است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که تنها حدود 2 درصد رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به او رای خواهند داد. در مقابل، اظهارات نژادپرستانه‌‌ وی در رقابت‌های انتخاباتی باعث شده است او در میان افرادی که معتقد به برتری نژادی سفیدپوستان هستند از حمایت زیادی برخوردار باشد.

اظهارات روز گذشته ترامپ سومین تلاش انتخاباتی او در هفته گذشته برای جلب آرای سیاه‌پوستان آمریکا بود. برخی تحلیلگران معتقدند با توجه به عقب بودن وی از کلینتون در نظرسنجی‌های ملی، او باید طیف مخاطبان خود را گسترش دهد و تنها به طبقه کارگر سفیدپوست اکتفا نکند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
دمت گرم ترامپ ،افرین ،شما ادم راستگویی هستید و کاش من میتوانستم به شما رای بدهم و در کنار شما ودر کابینه شما باشم ، به امید ان روز
آخرین اخبار