​معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور از کاهش مصرف روزانه 8 ميليون ليتر گازوئيل با اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهرام آدم نژاد در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایدر مشهدافزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف روزانه نزديك به 8 ميليون ليتر گازوئيل هستیم که رفته رفته مصرف سوخت به نياز واقعي نزديك مي شود.

وی گفت: یکی از پروژه هایی که اجرای آن همچنان ادامه دارد و استان خراسان رضوي در این زمینه دارای پيشرفت خوبي است، نصب دوربين هاي ثبت تخلف در جاده هاست.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور افزود: نزديك به دو هزار دوربين در شبكه شرياني كشور نصب مي شود.

شهرام آدم نژاد افزود: مشكلات تامين برق برخی از این دوربین پيگيری شده و امیدواریم مشکلی از جهت مخابرات نیز نداشته باشیم.

وی گفت: باید برای رعایت فاصله امن و فاصله مجاز در بين خطوط توسط رانندگان تلاش كنيم و در سال 94 برای اولین بار موفق به کاهش سرعت غيرمجازدر شبكه هاي شرياني شدیم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور با تاکید بر این که براي مديريت حمل ونقل كشور به نهاد راهبر احتياج داريم، افزود: اگر بدون برنامه كار كنيم، حتما از خروجي ناراضي خواهيم بود و صاحب كالا، راننده و شركت ناراضي خواهد بود.

آدم نژاد گفت: اگر هر بخشی از زنجيره تامين شامل توليد تا مصرف درست نباشد، نارضايتي ايجاد مي شود.

وی با تاکید بر مدیریت پايداري حقوق سرمايه گذاران بخش حمل ونقل و نیز احداث مجتمع خدماتي رفاهي، افزود: اگر نتوانيم در حوزه برنامه ريزي رفتار رفت و برگشت بين صف و ستاد ايجاد كنيم، مشكل ايجاد مي شود.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور با اشاره به لزوم کنترل سلامت ناوگان و وجود بارنامه برای خودروهای سنگین در جاده ها، ادامه داد: رانندگان باید حداقل هاي سلامت و مهارت را داشته باشند.

آدم نژاد با بیان این که در 23 پایانه مرزی کشور بيش از 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده است، افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وظيفه خود را به خوبی انجام داده است، ولي دربخش مديريت واحدپايانه هاي مرزي،هنوزجاي كاربسيارداريم.

وی گفت: وظيفه ذاتي ما این بود كه يك سامانه مركزي ایجاد کنیم و دستگاه هاي ديگر پيرامون ما از اين سامانه ها استفاده كنند. و هدف سازمان تنها ايجاد بنا نبوده بلكه فرايند ورود و خروج و تعامل با دستگاه هاي مرتبط ملاك اصلي اين مهم بوده است.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور اظهار داشت: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در كنار مقوله ايمني وظيفه ذاتي ارتقای ايمني راه ها را نیز بر عهده داردكه در حال حاضر از شبكه ي راهها بيشتر از ظرفيت آن استفاده مي شود.

آدم نژادتاکید کرد: شبكه راه هاي كشور نيازمند سرمايه گذاري ويژه است و با نگاه خوب به بخش مي توانيم مشكلات راهداري و حمل و نقل كشور را كاهش دهيم.

معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور گفت: بسیاری از تصادفات جاده ای ناوگان باری به دلیل حمل بارهاي ريل پسند است كه بايد با راه آهن جابجا شود و نه از طریق جاده.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
سلام . خوب این عمل نشانگر رکود حتی در زمینه حمل و نقل است . ضمنا" صفوف طولانی کامیون ها را در سر مرز مشاهده بفرمائید که 17 کیلومتر طول صف است . حالا این رکود را با میزان استفاده کنندگان تلفن همراه مقایسه کنید که روز به روز درحال افزایش است . پس معلوم میشه ما برای تکنولوژی خارجی ها بیشتر میدویم تا برای صنعت خودمان .!!!!!!!