معاون دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: درباره ادعاهای حقوق بشر با کشورهای مختلف و مقامات بین المللی مواجه هستیم و باید از مواضع جمهوری اسلامی با پاسخ های مستند و مستدل دفاع کنیم.

دفاع از مواضع جمهوری اسلامی با پاسخ های مستند و مستدلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنابه اعلام روابط عمومی دادگستری کرمان ، خسرو حکیمی روز پنجشنبه در نشست خبری اصحاب رسانه در دادگستری کل استان کرمان افزود: جمهوری اسلامی تاکنون پاسخ های لازم درباره حقوق بشر به بیانیه های ضد حقوق بشر داده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ های خود به ادعاهای ضد حقوق بشری درباره خود تاکنون ضمن ارائه پاسخ های لازم، به خلاف واقع بودن آنها نیز پرداخته است و به صورت تهاجمی نیز آنها را مورد نقد قرار داده ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش پایش ستاد حقوق بشر نسبت به پایش این بیانیه ها و ادعاها اقدام می کند و به صورت متعادل نسبت به احصاء موارد نقض حقوق بشر در آمریکا، اروپا و سایر کشورها اقدام می کند و به صورت روزانه در سایت حقوق بشر قرار می دهد.

حکیمی با بیان اینکه اخبرا رهبری در هفته قوه قضائیه بر موضوع حقوق بشر اسلامی و تبیین آن تاکید کرده اند، عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری کل استان کرمان در این زمینه پیشقدم شده و دبیرخانه حقوق بشر اسلامی را با هماهنگی های لازم تشکیل داده و برای بررسی مبانی حقوق بشر اسلامی جلسه امروز را ترتیب داده است.

وی یادآور شد: از زمان تاسییس ستاد حقوق بشر در سال 84 تاکنون پاسخگویی لازم با همکاری همه دادگستری های کشور انجام گردیده و پس از استعلام آخرین موقعیت پرونده قضایی به تبیین موارد مورد نیاز می پردازیم.

وی ادامه داد: در هر استان یکی از معاونین ریاست کل هر استان را به عنوان رابط ستادحقوق بشر با معرفی رئیس کل شناسایی کرده ایم و مطابات ضروری ستاد حقوق بشر با آنها انجام می شود و در هر استان پایگاه رابط ستاد حقوق بشر قوه قضائیه را داریم و لازم نیست اسم آنرا دبیرخانه بنامیم تا حساسیت هایی را در پی نداشته باشد.

حکیمی درباره سکوت سازمان های مردمی در مورد فجایع یمن و بحرین، اظهار کرد: در این زمینه منتظر اقدام سازمان های بین المللی نیستیم و ستاد حقوق بشر خود عندالاقتضاء بیانیه صادر ومکاتباتی با سازمان ملل داشته است و از نهادهای بین المللی انتظار داریم که به این کشتارها و اجحاف ها خاتمه داده و براساس وظایف داتی ذاتی موضوعات مهم را پیگیری کند.

وی درباره حادثه منا نیز گفت: رئیس قوه قضائیه اقدام درباره فاجعه منا را به دادستانی کل کشور واگذار کرده اند واین دادستانی ماموریت مدعی العمومی را بر عهده دارد و در این راستا جلسات مختلفی با حضور نهادهای گوناگون در دادستانی کل کشور برگزار شده و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در جهت مطالعه میدانی و دقت به بعد حقوقی این موضوع نیزمطالعات خود را انجام داده و دبیر حقوق بشر در جریان این موضوع قرار گرفته اند تا بدون دخالت در ماموریت های دادستانی به وظایف خود عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز رسانه ها وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارند و باید با دقت نظر نسبت به تمیز اخبارواقعی از اخبار غیر واقعی به وظیفه سنگین خبرنگاری خود را انجام دهند.

وی گفت: برخی از اعلامات و ادعاهایی که گزارشگر ویژه کشوری و دبیر کل به آنها استناد می کنند مربوط به اخبار و اطلاعاتی است که در رسانه های داخلی مطرح می شوند و در این رابطه رسانه ها بایدطبقه بندی موضوعات را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: البته انتشار اخبار مبتنی بر منبع موثق و با استحام و قابل دفاع وظیفه خبرنگار است و در این رابطه دقت در طبقه بندی اخبار می تواند در دفاع بهتر ما و اقدامات تهاجمی به ما کمک کند.

برچسب ها: قضائیه ، دفاع ، مواضع ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار