مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود پارک علم و فناوری یکی از علل بالا بودن نرخ بیکاری در استان است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شمس‌الدین هاشمی در نشست با روسای شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف توانمند بوده و از ظرفیت‌های خوبی هم برخوردار است اما عدم استفاده از این ظرفیت‌ها موجب افزایش نرخ بیکاری 17.7 درصدی شده است.

مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نبود پارک علم و فناوری در استان را از علل افزایش بیکاری دانست و گفت: شرایط استان به لحاظ توسعه‌ای مطلوب نیست و یکی از دلایل اصلی آن نیز مغفول ماندن ظرفیت چشمگیر اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور حدود 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد و بیش از 2 هزار میلیارد به این شرکت‌ها اختصاص داده می‌شود این در حالی است که تنها سه شرکت دانش‌بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سهم این شرکت‌ها از اختصاص اعتبارات به شرکت‌های دانش‌بنیان 0.5 درصد است.

این مسؤول اضافه کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان نحوه بکارگیری دانش برای تولید، تجاری‌سازی و کاربردی کردن علم مدنظر قرار می‌گیرد و همین عامل موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد می‌شود.

هاشمی خواستار توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در استان شد و افزود: اعتبارات شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت عادلانه توزیع شود چرا که اگر اعتبارات به صورت عادلانه توزیع نشود و به شرکت‌های دانش بنیان در سطح کهگیلویه و بویراحمد توجه نشود همین تعداد اندک شرکت دانش‌بنیان از استان خارج می‌شوند.

مسؤول راه‌اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خارج شدن از اقتصاد نفتی و حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و همچنین در استان کهگیلویه و بویراحمد لازم و ضروری است.

وی خواستار معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت‎‌های مالیاتی برخوردار شوند، همچنین تسهیلات با نرخ پایین در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

گفتنی است در سفر اخیر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد تصمیمات خوبی برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان اتخاذ شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.