وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بخش تخت های بیمارستانی کمبود جدی در کشور به ویژه جنوب استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید حسن قاضی زاده هاشمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان افزود:پروژه های بسیار ارزشمندی در استان کرمان انجام شده که چهره خدمات را تغییر خواهند داد.

وی اظهارداشت: استاندارکرمان شعار اعتدال ریاست جمهوری را به خوبی اجرایی کرده اند و همه مسئولان در استان کرمان در این مسیر همراه هستند و باید توجه داشته باشیم که راه صحیح همین است.

وی تاکید کرد: استان کرمان در راستای برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی نیز جزء استان های برتر کشور به شمار می رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در بخش تخت های بیمارستانی کمبود جدی در کشور و استان کرمان وجود دارد که در شهرستانها به ویژه جنوب استان کرمان مشکل جدی تر است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به مانند گذشته در این مسیر حرکت کنیم مشکلی حل نمی شود و برای رسیدن به استانداردهای منطقه ای، 50 سال زمان نیاز خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید با خلق ثروت از مسیر قانونی برای جبران کمبودهای تخت های بیمارستانی در استان کرمان اقدام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر جلب سرمایه گذاری در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: در دیداری با استاندار کرمان، وی خواست که اختیارات را به عهده استانداری یا ریاست دانشگاه علوم پزشکی واگذار کنیم که از این پیشنهاد استقبال کردیم.

وی یادآور شد: دو بیمارستان در بم و در جنوب استان کرمان به صورت نیمه تمام باقی مانده اند که در سال جاری برای تکمیل آنها اقدام خواهد شد.

وی به تعیین مراقب سلامت به ازای هر سه هزار نفر در کشور نیز اشاره کرد گفت: این اقدام به این منظور انجام می شود تا بیماری های غیرواگیر در کشور کنترل شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: بیش از 70 درصد مرگ های کشور ناشی از بیماری های غیر واگیر است و با کنترل بیماری های غیر واگیر بخشی از هزینه های درمانی کنترل می شود.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه بهداشتی باید در کشور ایجاد شود و به ازای هر 45 تا 50 هزار نفر نیز باید یک مرکز جامع خدمات سلامت در کشور راه اندازی شود .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پیش بینی ها برای تامین واکسن آنفولانزا باید در استان کرمان صورت گیرد و افراد در آستانه خطر از جمله کودکان و زنان باردار آن را دریافت کنند. سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر چهارشنبه به استان کرمان سفر کرده و ضمن بررسی پروژه های در حال اجرای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان، به شهرستان های قلعه‌گنج، رابر، بافت، ارزوئیه، کهنوج، منوجان، رودبار‌جنوب، بم، سیرجان، بردسیر، جیرفت و کرمان سفر می کند. بازدید از مراکز در حال احداث مرکز آموزشی و درمانی افضلی پور، رونمایی از آمبولانس های تازه تحویل داده شده و کلنگ زنی کتابخانه مرکزی دانشگاه، کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، جلسه با مجمع نمایندگان استان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، بازدید از مراکز در حال احداث مرکز آموزشی و درمانی از مهم ترین برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان کرمان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار