کرمان؛

گام جدی برای جبران عقب ماندگی در حوزه سلامت

استاندار کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان کرمان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تاکنون نتوانسته ایم به طور کامل کاستی های موجود در عرصه بهداشت و درمان را جبران کنیم

. وی ادامه داد: ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت و افزایش تخت های بیمارستانی یکی از اولویت های بهداشت و درمان در استان کرمان بوده است.

وی به کمبود حداقل سه هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان اشاره کرد و تصریح کرد: با تشکیل ستاد سرمایه گذاری سلامت سعی شده ورود بخش خصوصی به حوزه تامین تخت های بیمارستانی تسهیل شود

. وی ضمن تقدیر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ایشان اولین وزیری بودند که اختیارات خود در حوزه بهداشت و درمان را به ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان واگذار کردند.

رزم حسینی گفت: در استان کرمان اتفاقات خوبی در مسیر توسعه رخ داده و در دیدار روز گذشته با ریاست جمهوری تاثیر پسا تحریم و اجرای اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به خوبی مطرح شد

. وی با اشاره به اقدامات توسعه ای انجام شده در استان کرمان نیز گفت: صنعت خودروسازی استان کرمان در آستانه مرگ بود که در دولت تدبیر و امید با افزایش دو برابری خودرو جان گرفته و ظرفیت تولید خودرو در استان کرمان تا پایان سال به 10 هزار خودرو خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فولاد نیز بالغ بر 2.2 میلیارد دلار از محل فاینانس سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: در حوزه پتروشیمی نیز در دولت تدبیر و امید مجوزهای لازم داده شده که پس از برجام زمینه ورود تجهیزات مورد نیاز برای این واحدها تسهیل شده است.

وی ادامه داد : در حوزه صادرات نیز در چهار ماه امسال شاهد رشد 78 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی به افزایش 109 درصدی واردات نیز اشاره و بیان کرد: بخش عمده واردات استان کرمان مربوط به تجهیزات کارخانه ای بوده است.

رزم حسینی به ثبت سه اثر تاریخی استان کرمان در فهرست آثار جهانی در یونسکوطی فعالیت دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمان با پنج اثر ثبت شده جهانی رتبه برتر را در این زمینه در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی نیز تحولات شگفت انگیزی در استان کرمان رخ داده است، گفت: با همدلی و همگرایی بین مسئولان و مردم هیچ چالش سیاسی در استان کرمان نداریم و همه گروه ها همراه هستند.

وی یادآور شد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز کار بی بدیلی در استان کرمان رخ داده است و بر مبنای مردمی کردن اقتصاد، استان کرمان به هشت جغرافیای اقتصادی تقسیم شده که مسئولیت توسعه در این مناطق نیز بر عهده 11 شرکت توانمند گذاشته شده است.

استاندار کرمان گفت: در حوزه توسعه استان کرمان، شرکت های توسعه گرا مسئولیت هایی را داوطلبانه و مشتاقانه پذیرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: بزرگترین پروژه تاریخ جنوبشرق کشور در قالب بیمارستان 750 تختخوابی شفا فردا در کرمان کلنگ زنی می شود.

علی اکبر حقدوست افزود: تلاش می شود که این بیمارستان طی سه یا چهار سال آینده به بهره برداری برسد. وی تصریح کرد: یک انقلاب در حوزه بیمارستان سازی در استان کرمان رخ داده است و از مجموع کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در این استان، 1100 تخت عملیاتی شده است.

وی با اشاره به برگزاری 76 جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان کرمان، بیان کرد: در حوزه گوشت سالم و نان سالم همراهی بسیار خوبی از سوی استانداری کرمان انجام شده است. حقدوست گفت: بحث نشاط اجتماعی نیز در استان کرمان به طور کامل عملیاتی شده است وهمکاری های بسیار خوبی در این زمینه انجام می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 59 درصد ساختمان های بهداشت استان کرمان فاقد استانداردهای ساختمان های بهداشتی هستند.

شهباز حسن پور افزود: عقب ماندگی های تاریخی در حوزه بهداشت ودرمان استان کرمان وجود دارد که مربوط به این دولت یا دولت دیگری نیست و باید برای رفع آنها اقدام جدی صورت گیرد.

وی به کسب رتبه برتر از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بین 56 دانشگاه علوم پزشکی اشاره و بیان کرد: در حوزه اورژانس جاده ای نیز مشکلاتی در استان کرمان وجود دارد و متاسفانه هنوز نیز رتبه بالایی در حوادث جاده ای داریم.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر چهارشنبه به استان کرمان سفر کرده و ضمن بررسی پروژه های در حال اجرای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان، به شهرستان های قلعه‌گنج، رابر، بافت، ارزوئیه، کهنوج، منوجان، رودبار‌جنوب، بم، سیرجان، بردسیر، جیرفت و کرمان سفر می کند. بازدید از مراکز در حال احداث مرکز آموزشی و درمانی افضلی پور، رونمایی از آمبولانس های تازه تحویل داده شده و کلنگ زنی کتابخانه مرکزی دانشگاه، کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، جلسه با مجمع نمایندگان استان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، بازدید از مراکز در حال احداث مرکز آموزشی و درمانی از مهم ترین برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان کرمان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار