دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از توجه به آموزش‌های ارائه شده در طول دوران تحصیل و تاثیر آن بر روند آموزشی دانش‌آموزان با اجرا زیرنظام ارزشیابی خبر داد.

مهدی نوین ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص زیر نظام ارزشیابی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده و باعث تغییرات زیادی در فرآیند آموزش و پرورش می‌شود گفت: این زیر نظام از نظر ساختاری و محتوایی مورد توجه قرار گرفته و مسائل بسیار زیادی پیرامون آن با تغییرات مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه این تغییرات در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد تحولات قابل توجهی در فرآیند ارزشیابی مدارس را شاهد هستیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: از جمله مسائلی که در این زیرنظام به آن توجه می‌شود مطالعات طولی و روند پژوهشی در نظام آموزش و پرورش است یعنی برنامه‌ها به دقت رصد شده تا نتایج آن به وضوح مشخص شود.

نوید ادهم افزود: به عنوان مثال تاثیر آموزش‌هایی که در دوران ابتدایی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود چه بازخوردی در آینده برای آنها دارد.

وی ادامه داد: از دیگر مسائلی که به آن توجه شده بحث جهش تحصیلی بوده و این که آیا این طرح می‌تواند در دراز مدت اثرات مثبتی در روند آموزشی داشته باشد یا خیر، لذا چنین مسائلی باید با نگاهی وسیع‌تر مورد توجه قرار گرفته تا نتایج آن برای آینده استفاده شود.

نوید ادهم بیان کرد: با توجه به بررسی‌های بنیادینی که در روند نظام ارزشیابی به کار گرفته می‌شود؛ بنابراین زمان کافی برای این بررسی‌ها نیاز است و همین مسئله باعث شده تا چند جلسه شورای عالی به آن اختصاص یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار