رئيس کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شوراي شهر همدان گفت: ساماندهي ورودي‌هاي سه گانه شهر همدان متأسفانه دغدغه اعضاي شورا را رفع نکرده و به کندي پيش مي‌رود.

کندي روند ساماندهي ورودي‌هاي همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  ابراهيم مولوي در نشست کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شورا که پيرامون بررسي و تفريغ بودجه‌هاي عمراني شهرداري در سال‌هاي 93 و 94 برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ساماندهي ورودي‌هاي سه گانه شهر همدان با عنايت به جايگاه پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين و حجم ورود گردشگران به کهن ديار هگمتانه و نيز تأکيد تمامي اعضاي شورا بوده متأسفانه از پيشرفت کندي برخوردار است.

مولوي در اين خصوص اضافه کرد: ضروري است تمامي مديران استاني مرتبط با امور توسعه پايدار، عدالت اجتماعي و مسائل عمراني در مسير اين ساماندهي و بهبود سيما و منظر ورودي‌هاي شهر و نيز تقويت زيبايي‌هاي بصري و چشم‌اندازهاي زيبا همکاري و همراهي لازم داشته باشند.

وي به ظرفيت‌هاي گردشگري شهر همدان اشاره کرد و يادآور شد: امروزه با توجه به گردش مالي بالايي که گردشگري در جهان ايجاد کرده و به نام صنعت گردشگري مطرح مي‌شود، بسياري از مکان‌ها و شهرها و کشورهايي که توان و ظرفيت گردشگري کمتري از استان همدان دارند توانسته‌اند درآمدهاي بسياري در اين زمينه براي شهروندان خود ايجاد کنند و موجب رونق اقتصادي جوامع و نشاط و شادابي مردمان خود شوند.

رئيس کميسيون معماري شهرسازي و فني عمراني شوراي اسلامي شهر همدان استفاده از توان و ظرفيت‌هاي فرهنگي، تاريخي، اجتماعي و طبيعي در زمينه گردشگري و ايجاد تأسيسات و تجهيزات پايدار گردشگري را موجب رونق اقتصادي و نشاط اجتماعي دانست.

ابراهيم مولوي با انتقاد از اينکه در ساماندهي ورودي‌هاي شهر همدان عليرغم تلاش و کوشش مجموعه مديريت شهري و شهرداري متأسفانه 50 تا 60 درصد کار انجام نشده و طرح مغفول مانده است، اظهار کرد: ساير نهادهاي مرتبط از جمله استانداري، اداره راه و شهرسازي، ميراث فرهنگي و گردشگري استان و... همکاري لازم و کاملي با مديريت شهري نداشته‌اند به همين منظور اجراي طرح ورودي‌هاي سه گانه شهري رضايتبخش نيست.

مولوي اضافه کرد: در صورتي که پيگيري‌هاي لازم براي ساماندهي ورودي‌هاي شهر همدان انجام نشود همانند ساماندهي ميدان تاريخي حضرت امام خميني(ره) اقدامات ناتمام مي‌مانند در حالي که هزينه کردن در اين راستا يک سرمايه‌گذاري سودآور خواهد بود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.