مشهد؛

حل مشکلات تحصیل دختران

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: مسائل فرهنگی در کشور اجازه تحصیل دختران را نمی‌دهد و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی صبح امروز در سی و چهارمین مسابقات فرهنگی هنری دختران دانش‌آموز سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور اظهار داشت: امام رضا(ع) الگوی گفت‌وگو و آزاداندیشی در جهان اسلام است و باید معرفی ایشان بیشتر گسترش یابد و ما بتوانیم معیارهای خود را با ایشان مقایسه کنیم و ارزش‌ها را در جامعه گسترش دهیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدا و آزادگان هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: رویداد بزرگ فرهنگی و هنری دختران سرزمینم‌ را به عنوان آغاز یک راه بزرگ می‌دانم، اینگونه رقابت‌ها با هدف آماده شدن برای حضور در جامعه است و در صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور را مشخص می‌کند.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: تضعیفی در دوران پس از انقلاب مربوط به تربیت فرزندان روی داد که همه خانواده‌ها وظیفه تربیت را بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار دادند و خود نقشی در آن نداشتند.

مولاوردی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: این سند باید به کمک ما برای ارتقاء عدالت آموزشی در بین دختران بیاید و انتظار داریم با اجرای برنامه ششم توسعه شاهد عملی شدن عدالت آموزشی در بین زنان و مردان باشیم.

وی بیان داشت: یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ بین توسعه پایدار و گسترش آموزش و پرورش وجود دارد، توسعه‌ای که از ذهن‌ها شروع می‌شود و تا زمانی که تغییر باورها بوجود نیاید جامعه به سوی پیشرفت حرکت نمی‌کند.

مولاوردی تاکید کرد: توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است و باید در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما باید با تخصص‌های خود در مسائل بحرانی کشور ورود و ما مسؤولین را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور کمک کنید.

مولاوردی تصریح کرد: در بخش ارتقاء کیفیت و مطالب درسی دارای مشکلاتی هستیم، همچنین بخش خلاقیت و گسترش خلاقیت در بین دانش‌آموزان مشکل دیگر ماست که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزایش پوشش دختران بازمانده از تحصیل را از دیگر برنامه‌های دولت دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی مسائل فرهنگی در کشور اجازه تحصیل دختران را نمی‌دهد و تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.