مشهد؛

نمایش آثار یادبود روز مقاومت اسلامی در موزه آستان قدس رضوی

آثار یادبود لبنان به مناسبت روز مقاومت اسلامی در موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار گرفته است.

نمایش آثار یادبود روز مقاومت اسلامی در موزه آستان قدس رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول موزه قرآن و نفایس معاونت امور موزه‌ های آستان قدس رضوی گفت: سه اثر یادبود لبنان به مناسبت روز مقاومت اسلامی در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری موزه آستان قدس رضوی در معرض بازدید زائران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

محمدرضا ساقی افزود: قاب یادبود حزب‌ الله لبنان از جنس آرکوپال و دارای قطر 29 و نیم سانتی‌ متر که مؤسسه الشهید لبنان به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اهدا کرده از این آثار به نمایش درآمده است.

وی گفت: در قسمت گودی و مرکزی این قاب، تصویر دریایی آرام نقش بسته که عبارت حزب الله به صورت کشتی و دارای پرچم سبز رنگ دیده می‏ شود.

مسئول موزه قرآن موزه‌ های آستان قدس رضوی افزود: نشان(لوح) یادبود "بایعناک" اثر اهدایی جمعی از آزادگان لبنان در سال 1378 شمسی(1419ق) در ابعاد 29 و نیم در 23 و نیم سانتی‌ متر و از جنس آلیاژ برنج که بر روی قاب چوبی با روکش پلاستیکی چسبانده شده از دیگر این آثار است.

محمدرضا ساقی با اشاره به اینکه از این نشان به عنوان لوح یادبود بیعت با مقام معظم رهبری نام برده می‌ شود، افزود: بر روی این اثر، نقش برجسته برگ‌ های زیتون قابل مشاهده و با خطی درشت عبارت "بایعناک بالدماء و الأرواح به معنای "با تو با خون و جانمان بیعت می‌کنیم کتابت شده است.

وی در خصوص آرم حزب ‌الله لبنان نیز گفت: این آرم از دو قطعه دایره‌ ای شکل که روی هم قرار دارند ساخته شده که جنس آن‌ ها از آلیاژ و با آب طلا پوشانده شده‌ و دارای اتیکتی فلزی با روکش آب طلا به ابعاد 4 در 14سانتی‌ متر است.

مسئول موزه قرآن و نفایس موزه‌ های آستان قدس رضوی گفت: در مرکز این اثر، آرم حزب ‌الله لبنان ترسیم شده و در حاشیه، عبارات " خامنئی قائدنا، حزب الله حزبنا، المقاومه الاسلامیه نوشته شده" و در کتیبه متن اهدایی آن عبارت هدیه المقاومه الاسلامیه لولی أمر المسلمین آیه‌ الله العظمی السید القائم الخامنئی دام ظله آمده است.

ساقی گفت: علاقمندان به بازدید از این مجموعه نفیس می توانند تا پایان مرداد صبح ها از گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در طبقه همکف ساختمان موزه قرآن و نفایس واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

گنجینه هدایای مقام معظم رهبری شامل مجموعه‌‌ ای از آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، تابلو فرش، معرق چوب و صدف، سوزن‌ دوزی، قلم‌ زنی روی مس، انواع ظروف، ماکت‌، مدال‏ و سکه است که سران دیگر کشورها، شخصیت‏های برجسته داخلی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان، به رهبر انقلاب اهدا و معظم‌ له نیز آن‌ ها را در فاصله سال‏های 1373تا 1395 به آستان قدس رضوی اهدا کرده‏ اند.

انتهای پیام// م.م

 

برچسب ها: نمایش ، آثار ، مقاومت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.