نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با مقایسه کلینتون با مرکل، حملات جدیدی را علیه او آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت تایم، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز دوشنبه با مقایسه هیلاری کلینتون، رقیب حزب دموکرات خود با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حملات جدیدی علیه او به راه انداخت. 

بر این اساس، ترامپ در سخنرانی خود درباره سیاست خارجی در ایالت اوهایو گفت: هیلاری کلینتون می‌خواهد به آنگلا مرکل آمریکا تبدیل شود و شما می‌دانید که پذیرش انبوهی از مهاجران چه بلایی بر سر آلمان و مردم این کشور آورد. پس از پذیرش بی‌حد و حساب مهاجران، آمار جرم و جنایت در این کشور به صورت غیرقابل تصوری افزایش یافت. وی افزود: ما به اندازه کافی در کشورمان مشکل داریم و نیازی به دیگران (مهاجران) نداریم. 

این سخنان ترامپ درحالی مطرح شد که او تقریبا یک سال پیش در گفتگو با نشریه تایم اعلام کرده بود مرکل، احتمالا بزرگترین رهبر در جهان امروز است. در آن زمان، ترامپ با انتقاد از رهبران آمریکا به دلیل حمایت از اوکراین در مقابل روسیه ( درباره جدا شدن شبه جزیره کریمه) گفته بود: آلمان با سکوت خود را از این مسئله کنار کشید و درحال جمع‌آوری پول و ایجاد فرصتی برای تبدیل شدن به رهبری بزرگ در جهان امروز است. او درباره مرکل در آن زمان گفت: او خارق العاده و بسیار قابل احترام است. 

کشور آلمان در تابستان سال 2015 حجم بالایی از مهاجران را پذیرفت. دولت آلمان در 20 اوت 2015 (29 مرداد 1394) با انتشار گزارشی اعلام کرد: میزان پذیرش مهاجران در آلمان به رقم 800 هزار نفر رسید. در هفته‌های بعد موضوع بحران مهاجران نظر ترامپ را درباره صدراعظم آلمان تغییر داد. 

نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 11 اکتبر در شبکه سی بی اس خطاب به مردم گفت: صادقانه نگاه کنید. اروپا همینک با آن (بحران پناهجویان) دست به گریبان است؛ اما آنها (مهاجران) در حال شورش در آلمان هستند. چه اتفاقی برای آلمان افتاد؟ کاری که مرکل با آلمان کرد یک دیوانگی و جنون بود.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار