هم اکنون دو هزار و 500 زن سرپرست خانوار کمیته امداد خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدير كل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت : سال قبل هزار نفر سهمیه به بیمه زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان اختصاص یافت که با تلاش هاي مستمري که از سوي این نهاد در این بخش صورت گرفت، بیش از 313 زن سرپرست خانوار وارد چرخه بیمه های تامین اجتماعی شدند و امسال با پیگیری های جدی کمیته امداد استان باقیمانده این سهمیه جذب خواهد شد.

عباس اهرابی با بیان اینکه مهمترین هدف کمیته امداد توانمند سازی افراد تحت حمایت و استفاده از خدمات مستمر و ماندگار بیمه است، افزود: یکی از طرح های مهم بحث داشتن بیمه پایدار برای خانواده آسیب پذیر است که بیشتر آنها زنان سرپرست خانوار هستند، این طرح از سال ۹۰ تا کنون در حال اجرا است و مطابق این طرح خانواده هایی که زنان سرپرست خانوار و عائله بیشتر و سابقه بیمه پرداختی بیشتری دارند و یا نزدیک به سن بازنشستگی هستند در اولویت بیمه شدن قرار دارند.

وی گفت : اعتبار هزینه شده در راستای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال گذشته 54 میلیارد ریال بود که با توجه به افزایش تعداد افراد تحت حمایت در طرح بیمه های تامین اجتماعی،پیش بینی می شود امسال بیش از 60 میلیارد ریال در این حوزه هزینه شود.

اهرابی با بیان اینکه شهرستان بجنورد با بیمه هزار و100 زن سرپرست خانوار بیشترین آمار استان را در این حوزه به خود اختصاص داده است، افزود: شهرستان های شیروان با 576 زن سرپرست و اسفراین با 272 زن سرپرست بیمه شده، بیشترین آمار جذب را امسال به خود اختصاص داده اند.

وي خاطر نشان كرد: خانواده ها با برخورداري از این بيمه علاوه بر استفاده از خدمات درماني آن از مزايايي كار افتادگي ، بازنشستگي و مزايايي مستمري فوت سرپرست برخوردار مي شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.