عمران میری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاثیرگذاری نویسنده در صورت کتابخوان بودن جامعه اتفاق می‌افتد

برای تاثیرگذاری نویسنده در جامعه، در ابتدا باید معضل درصد مطالعه پایین حل شود.

عمران میری شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر مثبت نویسنده در جامعه گفت: در درجه اول باید جامعه کتابخوان باشد. در غیر این صورت نمی‌توان از تاثیرگذاری نویسنده حرفی زد. اگر تقاضا و عرضه در بازار کتاب وجود داشته باشد، می توان موضوع تاثیرگذاری نویسنده ها و کتاب را روی افراد جامعه آسیب شناسی کرد. باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم تا از این وضعیت ضعیف کتابخوانی فاصله بگیریم.
 
وی در ارتباط با ویژگی‌های نویسنده تاثیرگذار ابراز کرد: در صورتی که معضل مطالعه کم بین مردم حل شود، حتما نویسنده یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی شعور اجتماعی و فرهنگی است. یک نویسنده اگر می‌خواهد موفق باشد، باید ویژگی‌های خاصی نیز  داشته باشد. از نظر من اگر نویسنده ساده نویس باشد،  جامعه و محیط اطراف را خوب بشناسد، قدرت تخیل و استدلال بالا و ابتکار و نوآوری داشته باشد، حتما بر روی مخاطب تاثیر مثبت می گذارد. 

میری افزود: هدف نوشتن نیز در کنار شناخت جامعه بسیار مهم است. اینکه هدف، تاثیرگذاری در فضای هنری است یا فضای اجتماعی یا فضاهای دیگر اهمیت دارد. اگر موضوع کتاب با دغدغه های مردم ارتباط داشته باشد، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. البته این در مورد موسیقی هم صدق می کند. برای مثال کتاب دیکنز چون درباره اشرافی‌گری‌های فرانسوی و خشونت‌های انقلابی چاپ شده، مورد توجه مردم در آن زمان قرار گرفته است.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار