معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه گفت: این صندوق برای اسکان دانشجویان در مکان‌هایی که به اسم خوابگاه از میهمانپذیرها مجوز گرفتند، تعهد و مسئولیتی ندارد.

سيدفردین تقی‌زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستوالعملی که از سال 94 از سوی مقام عالی وزارت به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: طبق این دستوالعمل، نظارت بر تمام خوابگاه‌های غيردولتی به‌عهده معاون دانشجویی دانشگاه منتخب استان است.

وی ادامه داد: هر خوابگاهی برای فعالیت خود باید از شورای نظارت و ارزیابی بر خوابگاه‌های غيردولتی مجوز داشته باشد.

تقی زاده با اشاره به ترکیب این شورا بیان کرد: معاون دانشجویی دانشگاه منتخب استان به‌عنوان رییس، مدیران حراست و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های دولتی و آزاد آن شهرستان و روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی از اعضای شورای نظارت و ارزیابی محسوب می شوند.

وی صدور یا لغو مجوز خوابگاه‌ها را از سوی ترکیب این شورا دانست و اظهار داشت: فعالیت خوابگاه داران منوط به ارسال پرونده درخواست به شورا است و بعد اخذ استعلامات از ناجا و کارشناسان رسمی دادگستری برای بررسی شاخص های عمرانی مد نظر و سن خوابگاه بنا به شرایط مندرج در آیین نامه مجوز صادر می شود.

تقی زاده اعلام کرد: درصورت صدور مجوز، آن مکان می تواند به‌عنوان خوابگاه دانشجویی فعالیت داشته باشد.

وی بیان کرد: توصیه بر این است که دانشجویان تنها در خوابگاه‌های غيردولتي که از شورای نظارت و ارزیابی مجوز گرفته اند ساکن شوند.

به گفته وی، صندوق رفاه دانشجویان به مکان‌هایی که به اسم اقامتگاه از میهمانپذیرها مجوز می گیرد (مانند پانسیون ها) ، کار ندارد و در صورت بروز هر اتفاق، مسئولیت بر عهده دانشجويي است كه از خوابگاه دانشجويي مجوز دار استفاده نكرده است.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: اگر هرکدام از خوابگاه‌های دارای مجوز، موارد مندرج در آیین نامه را به درستی رعایت نکنند از طریق مکاتبه شورای نظارت با اماکن ناجا نسبت به پلمپ آن خوابگاه غیردولتی اقدام می شود.

وی یادآور شد: همچنین طبق تفاهم نامه منعقد شده با ناجا، آنها برای پلمپ هرکدام از خوابگاه‌های دانشجویی که مجوز فعالیت از شوراهای نظارت و ارزیابی ندارند با ما همکاری می کنند. 

تقی زاده تاكيد كرد: تنها مرجع صدور مجوز خوابگاه‌هاي غيردولتي شوراي نظارت و ارزيابي شهرستان است و هيچ مرجع برای اين كار وجود ندارد. خوابگاه‌هاي غيردولتی بدون مجوز حق پذيرش دانشجو ندارند و در صورت انجام چنين كاری تخلف كرده و به مراجع قضايی معرفی و ساختمان آنها پلمپ می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار