آبادان؛

برطرف کردن مشکل آب اروندکنار

اهالی اروندکنار خواستار برطرف شدن مشکل آب این شهر بندری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهروندان اروندکناری روز شنبه در تجمعی مسالمت آمیز مقابل بخشداری نسبت به قطع مکرر آب آشامیدنی اعتراض کرده بودند.

در این تومار خطاب به بخشدار اروندکنار آمده است:ما اهالی منطقه مرزنشین اروندکنار که 23مرداد ماه 1395 مقابل بخشداری تجمع کرده بودیم اعلام می کنیم شبکه آب اروندکنار کاملا پوسیده و از کار افتاده است و اینک باعث بوجود آمدن مشکل بی آبی در این شهر شده است.

در بخش دیگری از این تومار تصریح شده اینک کاسه صبر و تحمل مردم لبریز شده و مردم مشتاقانه در انتظار رفع اساسی این مشکل شده و تاکید می نماید قبل از وقوع هر رخدادی که باعث بوجود آمدن هر نوع حرکتی ناشایست از برخی مردم زخم دیده شود این معضل را برطرف نموده تا دعای خیر بدرقه راهتان باشد.

رونوشت این تومار به دفتر مقام معظم رهبری،ریاست محترم جمهوری، وزارت نیرو، استانداری خوزستان، فرمانداری ویژه آبادان، دادگاه بخش اروندکنار و دفتر امام جمعه این شهر ارسال شده است.

برای بررسی وضعیت آب اروندکنار روز شنبه (دیروز) جلسه ای در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.

شهر بندری اروندکنار در 52 کیلومتری جنوب آبادان در میان دو رودخانه بهنشیر و اروند با 14 نهر پر از آب اروندرود قرار دارد که مردم این شهر با گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز از مشکلات متعددی از جمله بی آبی رنج می برند.

آب آشامیدنی شهراروندکنار از مجتمع آبرسانی شهیدکشتکار آبادان و شبکه انتقال آب به طول 50کیلومتر تامین می شود.این خط لوله طولانی بارها به علت شکستگی و برخورد ماشین آلات کشاورزی و راهداری آسیب دیده و متعاقب آب جریان آب برای ساعت ها قطع شده است.

سالانه بیش از دو میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور و میهمان نوروزی از شهر بندری اروندکنار که مقابل شهر فاو عراق واقع شده دیدن می کنند.

اروندکنار نقطه آغازین عملیات غرورآفرین والفجر 8 در 20بهمن ماه 1364 بود که منجر به تصرف شهر بندری فاو عراق و قطع ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق با آبهای بین المللی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.