آبادان؛

لزوم تخصیص اعتبار به طرح انتقال آب بین حوزه ای کارون به جراحی

تکمیل پروژه هایی که اعتبار آنها از محل نفت تأمین شده است لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان درجلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با تقدیر و تشکر از کمکهای وزارت نفت و عملکرد دولت تدبیر و امید در شادگان با وجود تحریم سالهای اخیر و کاهش اعتبارات عمرانی و بیان وضعیت عمومی شهرستان گفت: شهرستان شادگان روی میادین نفتی واقع شده و با گذشت ۳۸ سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران سزاوار نیست که دانش آموزان بعضی از روستاها در کانکس تحصیل می کنند.

نعمت الله آلبوغبیش با اشاره به استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان شامل تالاب بین المللی شادگان وسیع ترین تالاب کشور، میادین نفتی منصوری و دارخوین، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل خرما که باعث شده شهرستان شادگان به عنوان پایتخت خرما شناخته شود، وجود بیش از ۲۰۰ حلقه چاه نفت، ۲ رودخانه عظیم کارون و جراحی، منطقه گردشگری شادگان و... افزود: با وجود این همه استعدادها به دلیل محرومیت منطقه و عدم وجود صنایع و کارخانجات و منابع درآمدزا، این شهرستان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارد و مشکلات خشکسالی، کشاورزان و نخلداران که شغل اصلی آنها کشاورزی است را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وی در ادامه، عمده ترین مشکل شهرستان را اشتغال و آب شرب و کشاورزی عنوان کرد.

آلبوغبیش گفت: تنها راه برون رفت از این معضل، همکاری وزارت نفت با وزارت نیرو در جهت تأمین اعتبار به منظور انتقال آب بین حوزه ای کارون به جراحی و تسریع در اجرای این طرح است.

معاون فرماندار شادگان همچنین به نامطلوب بودن وضعیت جاده های شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: تصادفات مستمر و تلفات جانی خصوصاً دسته جمعی و خانوادگی به دلیل غیراستاندارد بودن جاده های این منطقه به صورت مکرر مشاهده می شود و رفع این معضل مستلزم همکاری بیشتر وزارت نفت است.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه هایی که اعتبار آنها از محل نفت تأمین شده است شامل آبرسانی دریسیه ها، مجموعه ورزشی توپچی نهر صالح، تکمیل معلم سرا، تکمیل استخر سرپوشیده، تکمیل مجموعه ورزشی پتروشیمی، راه اندازی بیمارستان نفت و استادیوم ورزشی دارخوین، بهسازی روستای منصوره بزرگ، تکمیل درمانگاه منصوره و تکمیل روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی تأکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.