تعطیلی دانشگاه پیام نور شایعه‌ای بیش نبوده و این دانشگاه در سال تحصیلی 95 ـ 96 با جذب دانشجو به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛دانشگاه پیام‌نور لنده در سال 88 با حضور مسؤولان استانی در شهرستان آغاز به کار کرد.

هیأت مؤسس این دانشگاه با فراهم نمودن مکان آموزشی و امکانات اداره زمینه و بستر راه اندازی این مرکز آموزش عالی در شهرستان را فراهم کرده به گونه‌ای که در اولین سال بیش از 150 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.

پس از گذشت دو سال موضوع احداث ساختمان اداری این دانشگاه از سوی معاونت عمرانی دانشگاه پیام‌نور کشور با کلنگ‌زنی در لنده آغاز شد.

ساختمان اداری و آموزشی این دانشگاه در دو طبقه پس از گذشت 7 سال هنوز 80 درصد پیشرفت داشته و نیازمند تأمین اعتبار در این خصوص می‌باشد.

در یکی دو سال اخیر سیاست‌های دانشگاه پیام‌نور بر جمع‌آوری مراکز دانشگاهی کوچک در شهرستان‌ها قرار گرفت  و تعدادی از دانشگاه‌های پیام‌نور در شهرستان‌های استان جمع‌آوری و دانشجویان به دانشگاه‌هایی مثل دهدشت، گچساران و بویراحمد و یا شهرهای نزدیک به محل زندگی انتقال داده شد.

اما با پافشاری مسؤولان شهرستان لنده نه تنها دانشگاه پیام‌نور جمع‌آوری نشد بلکه تعدادی رشته‌های تحصیلی و دانشجویان این دانشگاه نیز افزایش یافته است.

در آستانه انتخاب رشته دانشگاهی دانش‌آموزان کنکوری شایعه‌ای در سطح شهرستان و در میان دانشجویان مبنی بر جمع‌آوری این دانشگاه در مهرماه سال جاری منتشر شد که موجب نگرانی مردم و مسؤولان گردید.

دانشگاه پیام‌نور لنده در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم اطلاعیه‌ای صادر کرد و در این اطلاعیه آمده است:

جمع‌آوری دانشگاه پیام نور لنده شایعه‌ای بیش نبوده و این دانشگاه در سال تحصیلی جدید با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

در ادامه آمده است: دانشگاه پیام نور لنده درصدد است با توسعه رشته‌ای وجذب دانشجو از طریق آزمون سراسری نسبت به تداوم این دانشگاه در سال‌های آتی همت گمارد.

حال خواسته دانشجویان ،مردم و مسؤولان شهرستان لنده از مسؤولان دانشگاه پیام نور استان تکمیل ساختمان اداری و آموزشی و توسعه زیر‌ساخت‌های علمی و آموزشی در این شهرستان می‌باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.