جانشين فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از وقوع 200 مزاحمت تلفنی با مركز فوريتی پليسی 110 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ علی کشاورزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 220هزار و 346 تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است، افزود: به صورت میانگین روزانهیك هزار و 800تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : از اینمیان حدود 54 هزار و 63 تماس منجر به عملیات شده است.

و ی تصریح کرد: نزدیك به141 هزار و 704 مورد از تماس‌های برقراری با مركز فوریت‌های پلیسی ارائه مشاوره در زمینه‌های مشاوره‌ حقوقی، خانوادگی و پاسخ به سوالات انتظامی مردم و مابقی تماس ‌ها غیرعملیاتی و مزاحمان بوده است.

کشاورزی گفت: بیشتر این افراد اخبار كذب را به پلیس ارائه می‌ كنند.

وی با بیان این كه اوج زمان تماس مردمی با مركز فوریت‌های پلیسی 110، ساعت 17تا 23است، گفت: بیشتر تماس‌های مزاحمان تلفنی در ساعت 8 الی11ثبت شده است.

سرهنگ کشاورزی در توضیح خاص‌ ترین مورد مزاحمت تلفنی مركز 110 به تماس‌های مكرر شهروندی اشاره كرد و گفت:این فرد بیش از 700 مرتبه با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و به محض وصل تماس اقدام به قطع تلفن می كرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های موثر اداره حقوقی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مركز 110 با هماهنگی اداره حقوقی پلیس اقدام به طرح شكایت از مزاحمان كرده و با هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ‌قضایی و شركت‌های مخابراتی رسیدگی به پرونده مزاحمان تلفنی مركز 110 با جدیت انجام می‌گیرد.

کشاورزی افزود: در مواردی كه مخابرات اقدام به قطع خط شماره مزاحمان می‌كند، مزاحمان برای رفع این مشكل باید به اداره حقوقی پلیس مراجعه كرده تا قطع‌شدگی تلفن این افراد پس از سیر مراجل قانونی رفع شود.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: چندی پیش نیز یكی از شماره‌های مزاحمان قطع شده كه در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرزند این خانواده اقدام به ایجاد مزاحمت برای مركز فوریتی پلیس 110 كرده و هنگامی كه والدین این طفل برای پیگیری مشكل قطع‌شدگی خطوط به پلیس مراجعه كرد كه بسیار شوكه و از اقدام كودك خود عذرخواهی كرد.

وی گفت: میانگین سنی مزاحمان تلفنی 110، 18 تا 30ساله هستند كه ضمن اعلام خبر كذب کوشی را رها و خطوط این مرکز را اشغال می کنند.

سرهنگ کشاورزی با بیان این كه موضوع تماس‌های تلفنی مزاحمان مركز 110 به صورت ویژه در اداره حقوقی فرماندهی انتظامی استان بررسی می‌شود، گفت: امیدواریم كلیه شركت‌های مخابراتی تعامل خوبی با پلیس داشته باشد.

جانشین شهرستان کرمان خطاب به شهروندان گفت: كاهش تماس های غیر مرتبط با سامانه فوریت های پلیسی 110، علاوه بر جلوگیری از مشغول نگه داشتن خطوط تلفن، پلیس را در رسیدن به موقع به محل وقوع جرم و انجام مأموریت های فوریتی یاری می دهد.

وی افزود: تماس بی دلیل خردسالان كودكان با پلیس 110 با انگیزه سرگرمی یا كنجكاوی، منجر به اشغال خطوط تلفن و حضور دیر هنگام ماموران در محل جرم می شود.

جانشین شهرستان کرمان گفت :برای طرح موضوعات غیر فوریتی مانند اختلاف مالی، اختلاف ملكی، سرقت هایی كه از وقوع آن مدت زمانی گذشته، مزاحمت های نگهداری حیوانات در منزل،تصادف صحنه بهم خورده و موارد مشابه، نیازی به حضور فوری پلیس در صحنه نیست و فرد باید ابتدا به مرجع قضایی مراجعه و پس از طرح شكایت و اخذ دستور قضایی، به واحدهای پلیس مراجعه كند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.