سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: الگو برداری از کشورهای توسعه یافته در بحث جمع آوری متکدیان، موفقیت اجرای این طرح را صد درصد می کند.

لزوم الگو برداری از کشورهای توسعه یافته برای جمع آوری متکدیانجلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارن جوان، اظهار داشت: در اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری متکدیان کشور، الگو برداری از کشورهای موفق در این حوزه، خالی از لطف نیست و به طور حتم معضل تکدی گری با کاری کارشناسانه و برنامه ریزی دقیق ریشه کن خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما تکدی گران عضو باندهای بزرگ و سازمان یافته ای هستند که به صورت هدفمند در سطح شهر پراکنده می شوند و در این میان برخی از افراد سودجو با به کارگیری کودکان کار و خیابان درآمدزایی می کنند، بنابراین جمع آوری متکدیان برای ایجاد نظم و آرامش جامعه امری ضروری و غیر قابل انکار است.

مختار ادامه داد: در طرح جمع آوری متکدیان در ابتدا باید تکدی گران نیازمند شناسایی شوند و با ایجاد اشتغال و پرداخت دستمزد مناسب، برای تامین مایحتاج زندگی، منبع درآمد داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور های توسعه یافته و اروپایی با ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند و پرداخت حقوق ثابت ماهیانه به آنها، شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کرده اند که اگر کشور ما نیز از این طرح الگو برداری کند در ریشه کن کردن تکدی گران کشور صد در صد موفق خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
این کار (اشتغال و پرداخت دستمزد مناسب) را باید برای بیش از 50 درصد مردم انجام داد.
آخرین اخبار