تهیه زیست بوم فرهنگی و علمی و همکاری ایران و آلمان در زمینه شرکت های دانش بنیان از مهم ترین اخبار معاونت علمی و فناوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛همکاری ایران و آلمان در زمینه شرکت های دانش بنیان ، احتیاج کشور به تهیه زیست بوم فرهنگی و علمی ، طراحی روش های جذب امواج الکترومغناطیس و راه اندازی طرح های حوزه مواد از جمله اخبار معاونت در هفته گذشته بود.

معاونت علمی در هفته ای که گذشت

همکاری ایران و آلمان با هدف افزایش سطح تعاملات دانش بنیان بین دو کشور
علی‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: برای پیگیری اهداف و پروژه های فناورانه مشترک ایران و آلمان ،  یکی از راه های مناسب همکاری بین دو کشور در حوزه توسعه فناوری، تشکیل کمیته و کارگروه است تا از این طریق بتوانیم از دستاوردهای فناورانه دو کشور بهره‌مند شده و ارتباطات را در این حوزه گسترش دهیم.

طراحی روش جذب امواج الکترومغناطیس از نانو ذرات اکسید آهن
کریم اصولی بستان‌آباد، مجری طرح نانو ذرات مغناطیسی گفت: روش به کار گرفته شده در این پژوهش جهت سنتز پوشش‌های جاذب رادار یک روش ساده و کم‌هزینه بوده که به‌علاوه پوشش سنتز شده از کارایی بالایی برای جذب امواج راداری برخوردار بوده است.

نیروی انسانی ثروت واقعی هر کشور
ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: چند سال پیش کسی با مسئله دانش بنیان آشنایی نداشت ولی الان ویژگی ها و اعداد این شرکت ها بالا رفته که این نشان دهنده مقوله مهم حوزه فناوری بوده و من خیلی خوشحالم که هیچ انتصاب سیاسی در این حوزه نداشتم زیرا معتقدم که فضای فناوری باید آرام و بدون تنش باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضرکشورمان بیش از هرچیز به زیست بوم علمی و فرهنگی نیاز داشته وما باید نسبت به دارایی هایمان واقع بین باشیم.

راه اندازی طرح های حوزه مواد در دانشگاه های کشور
شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری گفت: شرکتهایی که در حوزه تخصصی خود همچون تولید مواد پیشرفته مورد نیاز صنایع و یا قطعات و تجهیزات پیشرفته در کشور نیاز به تسهیلات دارند شناسایی شده و طرح‌های آنها بررسی و از آنها حمایت صورت می گیرد.

تدوین دستور العمل ذخایر ژنتیکی کشور
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ذخایر ژنتیکی که سرمایه های ارزشمندی برای کشور هستند باید حفظ شوند که به همین منظور دستورالعمل های لازم در حوزه ژنتیک برای حفظ این ثروت ارزشمند ابلاغ شده است.

وی یاد آور شد: برای حفظ ذخایر ژنتیک در کشور باید همانند سایر کشورها قوانین خاصی در نظر گرفت تا به صورت هدف دار این ذخایر به کار برده شود.


معاونت علمی در هفته ای که گذشت

برگزاری طرح سفیران مغز هم زمان با هفته سلامت
سینا توکلی دبیر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناروی‌های شناختی معاونت علمی و فناوری گفت: مدرسه تابستانی علوم شناختی در شهریور ماه با حمایت این کمیته در دانشگاه شهید بهشتی برپا می‌شود که در آن بیش از 50 دانش آموزان به مدت یک هفته در کلاس‌هایی که در حوزه‌های مختلف علوم شناختی است آموزش می‌بینند.
   
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار