معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت:همکاری ایران و آلمان با هدف افزایش سطح تعاملات دانش بنیان و فناور انجام می شود.

علی‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی در  گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری های این معاونت با مرکز تحقیقات آلمان اظهار داشت: برای پیگیری اهداف و پروژه های فناورانه مشترک ایران و آلمان ،  یکی از راه های مناسب همکاری بین دو کشور در حوزه توسعه فناوری، تشکیل کمیته و کارگروه است تا از این طریق بتوانیم از دستاوردهای فناورانه دو کشور بهره‌مند شده و ارتباطات را در این حوزه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: معاونت علمی از طریق ستادهای 16 گانه خود موضوعات مربوط به توسعه فناوری را در کشور پیگیری می کند و نقش سیاستگذاری در این حوزه دارد.  

بیرنگ یاد آور شد:  ارتقای رتبه ایران در حوزه نانو از 57 به رتبه ششم در حوزه تولید علم، تاسیس 100 مرکز و موسسه تحقیقاتی نانو، تولید داروهای ضد سرطان، تولید دستگاه SMT  از جمله پیشرفت های ایران در حوزه علم و فناوری است.

 وی عنوان کرد: پیشرفت ایران در حوزه سلول های بنیادی و علوم شناختی نیز بسیار چشمگیر است و حضور دو هزار و پانصد شرکت دانش بنیان فعال و دریافت حمایت های مالی از دولت نیز گواه همین ادعا است.

بیرنگ تاکید کرد: ایران در حوزه علم و فناوری با کشورهای مختلفی نظیر اتریش، چین، مجارستان، روسیه و غیره همکاری های مشترک فناورانه دارد و در تلاش برای برقراری ارتباطات بیشتر با دیگر کشورها است.

وی گفت:  بین کشور ایران و آلمان توافقنامه ای به امضا رسیده بود که با پیگیری های مستمر متوجه شدیم این تفاهم نامه هنوز اعتبار دارد و تشکیل این کارگروه در همین راستا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار