سیستان وبلوچستان

سیستان و بلوچستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان داراي جاذبه‌هاي گردشگري فراواني همچون غارها، تالاب ها، چشمه هاي آب معدني، آبشارهاي زيبا،است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛حسین ثوری گفت: به طوري که 446 جاذبه گردشگري در اين استان شناسايي و ثبت شده که از اين تعداد 167 جاذبه طبيعي است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با بهره‌مندی از اقلیم خاص و وجود امکانات و اماکن ورزشی و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای که دارد می‌تواند سهم خوبی از گردشگری ورزشی در کشور داشته باشد که نیازمند کار و برنامه‌ریزی از طرف مسئولین ذیربط است که بتوان این ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری ورزشی می تواند گامی مهم و ارزشمند در راستای توسعه استان نیز باشد و تنها راه برون رفت سیستان و بلوچستان از وضعیت اقتصادی کنونی توسعه گردشگری همه جانبه و هدفمند می باشد.

ثوری بر ايجاد زمينه‌ها و بستر جذب گردشگر در استان تأكيد كرد و افزود: لازم است با برنامه‌ريزي‌هاي منسجم و تعريف شده مسير و محورهاي گردشگري ورزشی را در استان به خوبي مشخص كرد.

وی ادامه داد: امروز در جهان گردشگري به عنوان يك صنعت تعريف مي‌شود، بطوریکه صنعت گردشگري به دليل گردش مالي بالايي كه به همراه دارد در رونق اقتصادي کشورها نيز بسيار تأثيرگذار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار