مقايسه نوع سوخت مصرف نيروگاه‌ها در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون در مقايسه با سال گذشته نشان مي دهد مصرف گاز 5 درصد افزايش یافته است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در این مدت مصرف مازوت و گازوييل به ترتيب 3 و 2 درصد کاهش داشته است، که اين مسأله نشان دهنده حرکت نيروگاه هاي کشور به سمت مصرف سوخت هايی با آلایندگی کمتر است.

تغییرات هفتگی متوسط دمای وزنی بيست هفته گذشته نشان می‌دهد به‌طور متوسط دمای وزنی هوا 25.21 درجه بوده که به طور متوسط 0.33 درجه کمتر از سال قبل 0.82درجه بیشتر از هفته گذشته است.

بر اساس این گزارش، کل انرژی مورد نیاز مصرف اصلاحی در هفته بيستم 7 میلیون و 310 هزار و 745 مگاوات ساعت بوده که نسبت به هفته قبل در سال جاری 1.93 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین بر پایه این گزارش، کل انرژی مورد نیاز مصرف اصلاحی در هفته بيستم در مقایسه با هفته متناظر سال قبل 83.15 تقريبا مشابه بوده و افزايش يا کاهش آنچناني را تجربه نکرده است.

بر این اساس، حداکثر نیاز مصرف اصلاحی در پیک شبانه هفته بيستم 49 هزار و 66 مگاوات گزارش شد که نسبت به هفته قبل در سال جاری 0.68 درصد کاهش و نسبت به هفته متناظر سال قبل 1.86 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین حداکثر نیاز مصرف اصلاحی در پیک روزانه هفته بيستم 50 هزار و 91 مگاوات گزارش شد که نسبت به هفته قبل در سال جاری 2.79 درصد کاهش، و نسبت به هفته متناظر سال قبل 0.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از این است، وضعیت ذخیره و فضای خالی سوخت مازوت نیروگاه‌ها در تاریخ 15 مردادماه سال جاری برابر با 80 درصد بوده که نسبت به هفته نوزدهم 2 درصد، و در مقایسه با سال قبل 8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اين گزارش مي افزايد؛ وضعيت ذخيره و فضاي خالي سوخت گازوئيل در هفته بيستم برابر با 51 درصد بوده که نسبت به هفته گذشته تغييري نداشته اما در مقايسه با سال گذشته 13 کاهش را نشان مي دهد.

همچنين براساس اين گزارش؛ مقايسه مصرف سوخت معادل نيروگاه‌ها از ابتداي سال جاري تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد کاهش را نشان مي دهد.

اين گزارش مي‌افزايد؛ مقايسه نوع سوخت مصرف نيروگاه‌ها در کشور از ابتداي سال جاري تاکنون در مقايسه با سال گذشته نشان مي‌دهد مصرف گاز 5 درصد افزايش و مصرف مازوت و گازوييل به ترتيب 3 و 2 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار