عضو کمیسیون اقتصادی از آماده بودن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد .

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در راستای وظایف نظارتی مجلس و صیانت از حقوق بیش از یک میلیون نفر از فرهنگیان طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آماده است.
علی اکبر کریمی یکی از چالش‌های جدی در شرایط کنونی اقتصاد کشور را وجود نابسامانی‌های مدیریتی و فساد در برخی از بنگاه‌های اقتصادی کشور  دانست و گفت : این وضعیت عمدتا در حوزه بخش عمومی مدیریت می‌شوند به عنوان نمونه می‌توان به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد.
وی گفت: سرمایه این صندوق از محل پس‌انداز ماهانه بیش از یک میلیون نفر از فرهنگیان در طی سال‌های گذشته همراه با کمک مالی دولت ها شکل گرفته اما متاسفانه سپردن این صندوق به مدیریتی که از کفایت لازم برخوردار نیست شرایط نابسمانی برای این صندوق و منابع موجود در آن رقم زده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: متاسفانه در این روزها خبرهای بدی از تخلفات مدیران این صندوق به گوش می‌رسد چرا باید وزیر آموزش و پرورش این مجموعه بزرگ اقتصادی و شرکت‌های تابعه آن با چند هزار میلیارد تومان ارزش را به مدیران سیاسی و غیرحرفه‌ای و ناسالم بسپارد.
وی ادامه داد : یکی از شرکت‌های تابعه این صندوق شرکت ماشین سازی اراک است که طی چند هفته اخیر شاهد اعتراضات کارکنان این شرکت به تصمیمات مدیران آن بوده‌ایم.
کریمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتخاب یک فرد جوان از بستگان نزدیک جنابعالی که هیچ تجربه‌ای در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی ندارد به عنوان رییس هیات مدیره ماشین سازی اراک که یکی از پرسابقه‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است چه توجیهی دارد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار