عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : راه اندازی مناطق آزاد تجاری با هدف صادرات کالا های داخلی صورت گرفت اما در عمل واردات محور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دکتر کریمی  نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در  مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : ، مناطق آزاد می‌تواند برای اقتصاد کشور مفید باشند به شرطی که  قانون به طور کامل در  مناطق آزاد اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد به حیات خلوت برخی مدیران تبدیل شده اند گفت: اخباری درباره فساد و تخلفات در این مناطق شنیده می‌شود که دیوان محاسبات نیز به این مورد ورود داشته است.
 نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع  توزیع ناعادلانه مناطق آزاد در سطح کشور گفت: درست یا غلط این امکان در برخی نقاط کشور ایجاد شده است اما اینکه یک استانی  بخواهد سومین  منطقه آزاد خود را داشته باشد در حالی که بسیاری از مناطق مرزی حتی یک منطقه آزاد در اختیار نداشته باشد، به نظر می‌رسد با عدالت توزیعی در سطح ملی در تعارض باشد.
کریمی با بیان اینکه ایراد دیگر به این مناطق به نوع مدیریت مناطق آزاد تجاری بر می گردد گفت:  مقررات خاص و ویژه ای برای این مناطق حاکم  است این مورد باعث شده که این مناطق از خیلی از نظارتها و شرایطی که در سطح کشور وجود دارد مستثنی باشند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.