کارگاه بیمارستانی امادگی حوادث و بلایا در قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این کارگاه 3 روزه نمایندگانی از  7 دانشگاه استانهای مرکزی ,قزوین ,البرز,قم,فارس و تهران حضور دارند.

کارگاه بیمارستانی امادگی حوادث و بلایا

صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور دراین کارگاه گفت : هدف از برگزاری این کارگاه اماده کردن بستر لازم در بیمارستان برای حوادث احتمالی در کشور است .

صابری نیا افزود: یکی از بخش های مهم بیمارستانهای وزارت دانشگاهی است که باید بدانند اگر بحرانی اتفاق افتد پرسنل از قبل برای تخلیه ی بخش ,اماده سازی اورژانس و اولویت بندی  اماده باشند که با  کمترین اسیب خدمات خوبی ارائه کنند.

صابری نیا با اشاره به شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مناطق در استان قزوین گفت : بمنظور توسعه ی زمینی به  افزایش پایگاه و تغییر امبولانس های فعلی به امبولانس های کمک دار نیاز است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور افزود:  قزوین جز استانهایی است که افزایش امبولانس در برنامه انها قرار دارد .

صابری نیا  با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه ی اورژانس هوایی از حمایت نیروهای نظامی و نیروهای مسلح استفاده می شود گفت :  با توجه به وجود مناطق صعب العبور و زمان بر بودن انتقال بیماران به مناطق پیشرفته ، استفاده از اورژانس هوایی جز اولویت هاست .

به گفته ی صابری نیا ، آمبولانس هوایی یک موضوع زیر ساختی است که که مطالعات اولیه ان انجام شده است.

وی گفت :با توجه به نگاه ریاست اورژانس های پیش بیمارستانی و اهمیت ان برای ارائه ی خدمت مناسب به مردم ,  امسال و سال اینده به تعداد پایگاههای اورژانس در مناطقی که حادثه خیز هستند اضافه خواهد شد .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور کمبود نیروی انسانی را یکی  از مشکلات اساسی  اورژانس بیان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.