رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

درباره لغو کنسرت‌ها ما تابع نظر آیت الله آملی‌لاریجانی هستیم

وزیر کشور گفت: ما منتظریم قوه قضاییه درباره موضوع لغو کنسرت‌ها به ما تعیین تکلیف کند.

درباره لغو کنسرت‌ها ما تابع نظر آیت الله آملی‌لاریجانی هستیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران درباره لغو شدن کنسرت‌ها در خراسان رضوی گفت: میزان لغو کنسرت‌ها بدون شک در سراسر کشور به یک درصد هم نمی‌رسد اما این رویه در استان خراسان زیاد تکرار شده است.

وی ادامه داد: ما از مراجع مربوط و مسئول در استان سوال کردیم و باید بگوییم که نگاه حکومتی در مورد لغو کنسرت‌ها در مشهد وجود ندارد، بنده با مشاهده این مورد خدمت رئیس قوه قضائیه نامه ای را نوشتم و درخواست کردم که با توجه به جنبه های حقوقی این موضوع، برای ما تعیین تکلیف کند.

رحمانی فضلی افزود: قوه قضائیه بدون شک با توجه به وظایفی که دارد در هر امری که فکر کند شائبه ایجاد می‌شود، می‌تواند وارد عمل شود. مسئول تامین امنیت کشور، وزیر کشور و در شهرستان ها شورای تامین است که اگر آنها گمان کنند درگیری ممکن است در یک کنسرت ایجاد شود می‌توانند آن را لغو کند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما منتظریم حوزه قضایی درباره این موضوع به ما تعیین تکلیف کند و در این راستا تابع آنها هستیم، بنده با توجه به شناختی که از آیت الله آملی لاریجانی دارم بر این باورم که شخصی منطقی و واقع بینی است و با توجه به اصولی که به نفع مصالح اجتماعی بوده، حکم می کند از این رو در این ماجرا هرچه حکم کند ما تابع آن هستیم.

رحمانی فضلی درباره نفوذ پول‌های کثیف به انتخابات اظهار داشت: پیش از این گفته‌ام پول‌های کثیف می‌تواند در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات وارد شود. ما طرحی دو فوریتی آماده کردیم و به مجلس نهم فرستادیم اما مجلس قبلی رسیدگی به این موضوع را به بعد موکول کرد.

وزیر کشور درمورد پول‌های کثیف اظهار داشت: اگر این مساله کنترل نشود در تمام حوزه ها ازجمله در حوزه قدرت، سیاست و اقتصاد و امنیت ورود پیدا می کند، سلاح هایی که خریداری می شود و در اختیار داعش قرار می گیرد از طریق همین پول شویی صورت می گیرد. 

رحمانی فضلی همچنین در خصوص راه اندازی انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: این موضوع را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنید. اگر خبرنگاران برای نهادهای مشارکتی می خواهند ثبت نام کنید ما کمک می کنیم. 

وی درمورد تقسیمات کشوری نیز اظهارداشت: در گذشته تقسیمات کشوری بی رویه و خارج از قاعده کارشناسی انجام می شد که تبدیل به امتیازاتی شده بود، موضوع تقسیمات کشوری را مدتی محدود کردیم، اخیرا دولت مجوز داده است. 

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره جابجایی استاندار خوزستان اظهار داشت: استاندار خوزستان چندین بار تقاضای استعفا داده بود که بالاخره بعد از انتخابات با استعفای وی موافقت کردم در حالیکه ما از عملکرد آقای مقتدایی راضی بودیم.

وی ادامه داد: مسایل عمومی جامعه مهم است. اگر بنده به مرحله ای برسم که باید جابجایی انجام شود و همچنین رییس جمهوری که رییس بنده است اگر به این نتیجه برسد که تغییر و جابجایی داشته باشم، انجام می دهم.

رحمانی فضلی یادآور شد: تاکنون تمام جابجایی ها را انجام داده ام و رییس جمهوری در این ارتباط دستوری به من نداده است. 

وزیر کشور درباره پیگیری پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران تصریح کرد: تقاضا کردم که ناجا و قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کنند اما هنوز گزارش آن به من نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار