سالانه 15 هزار متر مربع انواع فرش دستباف در کشور تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران در سفر به شهرکرد، از بافت سالانه 15 هزار متر مربع انواع فرش دستباف در کشور خبر داد.

محمدرضا عابد افزود: از این میزان فرش دستباف تولید شده بخش عمده ای در بازار داخلی و نمایشگاه ها عرضه و بخشی هم براساس سفارش پذیری در خارج از کشور توسط تاجران صادر می شود.

وی با بیان اینکه شرکت سهامی فرش ایران با قدمت 80 سال دارای 24 شعبه فعال در کشور است، گفت: هم اکنون 8 هزار بافنده فرش دستباف با این شرکت همکاری دارند.

عابد با اشاره به فعالیت واحد مستقل طراحی نقشه و تأمین مواد اولیه در این شرکت، ادامه داد: بزرگترین واحد پشم شویی کشور متعلق به شرکت سهامی فرش در کرج فعال است که ضمن شستشوی سالانه یکهزار و 700 تن پشم و 80 هزار متر مربع فرش، 200 تن نخ را رنگرزی و در اختیار واحدهای بافندگی قرار می دهد.

وی همچنین گفت: سالانه 20 هزار ورق نقشه فرش هم توسط این شرکت طراحی می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: حدود 104 هزار بافنده در استان سالانه به طور متوسط یکصد هزار متر مربع فرش تولید می کنند که نیمی از آنها عضو 7 تعاونی روستایی و 2 تعاونی شهری فرش دستباف هستند.

سید نعیم امامی افزود: فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از نظر استحکام و شیوه بافت، رنگ ثابت گیاهی، بهره گیری از رنگ های شاداب و گرم، نقشه های اصیل و قیمت مناسب در جهان شناخته شده است.

وی، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری و بختیاری نشین و فرش نقش چالشتری شهرکرد را از مهمترین فرش های دستباف چهارمحال و بختیاری برشمرد و اضافه کرد: فرش چالشتر دارای طرفداران زیادی در استان های مختلف و کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: فرش ، بافت ، دستباف ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.