دامپروری ها در شهرستان آبادان ضدعفونی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به تب کریمه کنگو جایگاههای دام در این شهرستان ضد عفونی شدند.

ناجی شهیب زاده ضمن توصیه عموم افراد به ویژه کسانی که با دام و کشتار آنها در ارتباط بیشتری هستند بر رعایت موارد ایمنی و پیشگیری ابتلا و یا انتقال بیماری تب کنگو، افزود: حساسیت این هشدارها از آن جهت است که بیماری دامی تب کنگو بدون امکان مایه کوبی و واکسینه شدن است و پیشگیری به عنوان تنها راه حل منطقی به صورت تاکیدی توصیه می شود.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز این بیماری کار سمپاشی جایگاههای نگهداری دام را با همکاری اداره دامپزشکی آن را به انجام رساندیم.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ جایگاه در سطح روستاهای تحت پوشش شهرستان در دو ماهه گذشته علیه این بیماری سم‌پاشی شده است.

شهیب زاده گفت: به دلیل آشکار نبودن علائم این بیماری در دام، بایستی از مصرف گوشت های تازه خودداری کرد، دام بایستی پس از ذبح تا ۲۴ ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه قرار گیرد تا ویروس های آن کشته و قابل مصرف شود.

وی به برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آبادان در محل دفتر این مدیریت خبر داد و افزود: این مجمع با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، هیات مدیره و ۴۸ نفر از سهامداران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از ارائه گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد شرکت، بررسی و تصویب اصلاحیه  بودجه شرکت برای  سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۳۹۵، بررسی و تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی هیئت مدیره شرکت برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ۱۳۹۶، بررسی و تصویب بیمه عمر مانده بدهکار تسهیلات و بررسی وتصویب نقل وانتقال سهام به عنوان موارد قابل پرداخت و بحث و بررسی در این مجمع نام برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.