با توجه به ضرورت تدوین برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه روز ملی مادر، سمینار شیر مادر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست مرکز با اشاره به نامگذاری 10 تا 16 مردادماه تحت عنوان "هفته شیر مادر"، در این رابطه اظهارکرد: در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با توجه به آمار مراجعه کنندگان زیاد، در هفته شیر مادر و در جهت ترویج تغذیه با شیر مادر به تکثیر شعار ملی این هفته و تهیه پمفلت برای مادران در درمانگاه های تخصصی و همچنین برگزاری سمینار اقدام شد.

دکتر کامبیز معصومی ادامه داد: 60 درصد رشد مغزی کودک تا پایان یک سالگی و 70 درصد آن تا پایان دو سالگی انجام می شود و به همین دلیل تغذیه سالم مادر، در روند رشد مغزی و جسمی‌ نوزاد شیرخوار و همچنین مراقبت‌های بارداری مادر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با بیان اینکه شعار امسال روز ملی شیر مادر، "هزار روز طلایی، مهر مادر و شیر مادر" است، خاطر نشان کرد: هزار روز طلایی شامل 270 روز بارداری و 730 روز ابتدایی عمر کودک‌ از ابتدا تا سن دو سالگی بوده است و در نظر گرفتن این شعار برای هفته ملی شیر مادر نشان دهنده اهمیت بالای تغذیه با شیر مادر در دوران نوزادی است.

معصومی افزود: هزار روز طلایی از جمله دوران حائز اهمیت در زندگی هر فرد است و در این مدت زمان، عوامل زیست محیطی، تغذیه، روابط عاطفی، روانی، اجتماعی و اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهارکرد: امروزه مشخص شده مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلب و عروق در سنین بزرگسالی با وزن نوزاد در بدو تولد و تغذیه در دو سال اول زندگی ارتباط دارد و این تأثیر مستقیم رشد و تکامل در دوران کودکی را بر سلامتی فرد در دوران بزرگسالی و کهنسالی نشان می دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار