مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری متکدیان تهرانی خبر داد و گفت: جمع آوری متکدیان از 12 چهارراه پر تردد در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز جمع آوریان متکدیان از 12 چهارراه پرتردد پایتخت/ 50 درصد متکدیان نیاز مالی ندارندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد هوشیار پارسیان در گفتگویی تلویزیونی در رابطه با طرح جمع آوری متکدیان در شهر تهران، اظهار داشت: طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی اجرایی شده و شهرداری نیز در راس این طرح قرار دارد.
 
وی افزود: متکدیان پس از جمع آوری، غربالگری شده و پس از آن به مرکزی که از قبل جانمایی شده اند، اعزام می شوند.
 
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در 12 محله تهران اظهار داشت: با همکاری مددکاران اجتماعی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام شده و افرادی که جزء اتباع بیگانه باشند، از طریق اداره اتباع نیروی انتظامی رد مرز خواهند شد.
 
هوشیار پارسیان با ارائه آماری از میانگین درآمد متکدیان حاضر در شهر تهران تصریح کرد: میانگین درآمد تکدی گری در تهران 3میلیون تومان است و این درآمد در برخی از چهارراه های پرتردد به 7 میلیون تومان می رسد.
 
وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که کمک به متکدیان صدقه جاریه محسوب نشده و بهتر است، صدقات خود را در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهند.
 
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واگذاری سرپرستی کودکان کار و خیابان به سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: وضعیت کودکان کار پس از جمع آوری مورد بررسی قرار گرفته و اگر آنها بد سرپرست بوده و یا بی سرپرست باشند سرپرستی شان به سازمان بهزیستی واگذار می شود.
 
هوشیار پارسیان ادامه داد: متکدیان معتاد نیز به مراکز ماده 16 واگذار شده تا مراحل ترک را طی کنند و پس از جمع آوری آنها تست های سه گانه از متکدیان انجام تا نوع بیماریهای آنها مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه 50 درصد از متکدیان تهرانی مسکین نبوده و مشکل مالی ندارند اذعان کرد: 50 درصد از افرادی که تکدی گری می کنند مسکین نبوده و 35 درصد از آنها نیز در گروه های غیر رسمی مشغول به تکدی گری هستند.
 
مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران تاکید کرد: تنها 15 درصد از متکدیان تهران نیازمند واقعی بوده که قرار شده در این طرح شناسایی و برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
با سلام من خودم از نزدیک با یک متکدی واقعی و بیچاره و بدون هیچ پشتوانه مالی روبرو بودم هر روز برن برا تکدی گری خوشبینانش 200 الی 300 هزار تومان در ماه بیشتر گیرشون نمی یاد
-
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
اولا که متکدیان رو هم مثل معتادین پس از مدتی دوباره رها میکنید،بر میگردن سرجای اولشون.چون همه گداها سرقفلی محل گدایی خودشونرو دارن.دوماً،برفرض نگه داشتید،خیلی راحت بقیهء گداها میان جایگزین اونا میشن.سوماً،چرا این طرحو تو سطح شهر اجرا نمیکنید(کجا نگهداری کنید پس؟)چهاماً،خود ما نباید احساسی فکر کنیم و پول بهشون بدیم.هر علف هرزی اگه بهش آب نرسه،خشک میشه.پیشنهاد:شما لطف کنید یه مستند از واقعیت درآمد و پس اندازشون نشون مردم بدید تا طرف حساباشونو بهتر بشناسن و خودشون تصمیم بگیرن.لطفاً اً اً اً اً اً.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
مقصرمردمند که کمک می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
دستتون دذد نکنه . برای‌محل زندگی وسیر کردن شکمشون هم فکری کردن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
واقعا كار خيلي خوبيه اگه ادامه پيدا كنه خيلي خوبه تو تهران گداها هر روز دارن زيادتر ميشن اكثرا هم پاكستاني و بنگلا دشي هستن چهره شهر هم خيلي زشت كردن
آخرین اخبار