در سه ماهه نخست امسال میزان کشف کالاهای قاچاق در استان سمنان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان گفت : باید تشکل‌های مردم‌نهاد استان سمنان وارد میدان مبارزه با قاچاق شوند.
سید علیرضا هاشمی افزود: امروز مردمی کردن مبارزه با قاچاق، از سیاست‌های مهم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با اشاره به اهمیت حضور مردم برای موفقیت در عرصه مبارزه با قاچاق عنوان کرد: باید برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، بسیج عمومی شکل بگیرد.
هاشمی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های ابلاغی دولت برای اقتصاد مقاومتی، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حرکت در مسیر اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه قانون، در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نگاهی پیشگیرانه دارد افزود: قانون‌گذار بحث پیش‌گیری را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح و بر ضرورت مردمی کردن مبارزه با این پدیده شوم تأکید کرده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با اشاره به اینکه حضور مردم در مبارزه با قاچاق و اثربخشی این مبارزه بسیار مؤثر است تأکید کرد: باید نسبت جمعیت درگیر در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزایش یابد.
هاشمی اضافه کرد: البته در سال‌های اخیر و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و ارجاع آن از سوی دولت، جمعیت درگیر در امر مبارزه با قاچاق افزایش پیداکرده است.
وی با اشاره به اینکه تشکل‌‌های مردم‌نهاد کشور در این مدت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر فعال‌شده و در حال افزایش هستند بیان کرد: باید تشکل‌های مردم‌نهاد استان سمنان وارد میدان مبارزه با قاچاق شوند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سمنان و کشور افزایش‌یافته است؛ از افزایش اقدامات مقابله‌ای با این پدیده شوم خبر داد و افزود: افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در کشور بیانگر این مهم است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
بهتر نیست بجای انهدام کالاهای مکشوفه قاچاق و نابودی میلیاردها تومان سرمایه ملی، با راهکاری مناسب با نظر تولیدکنندگان و کارشناسان اقتصادی (مانند مرجوع کردن به مبدا در صورت امکان یا فروش به کشورهای دیگر ) درآمد حاصل از این کالاهای قاچاق به کارخانه ها و تولیدکنندگان آسیب دیده ناشی از عوارض قاچاق حداقل بدون سود و حتی به عنوان کمک بلاعوض برای رونق و خروج از این رکود نابودکننده پرداخت شود؟