با اجرایی شدن طرح شناسه دار شدن انبارها ، از بخش مهمی از تخلفات حوزه قاچاق کالا در این استان کاسته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به شناسه‌دار شدن انبارها در این استان به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله با قاچاق کالا، از آغاز ثبت‌نام دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت‌نام در سامانه انبارها خبر داد.
مهدی یحیایی در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در محل سازمان صنعت،معدن و تجارت این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن این طرح، از بخش مهمی از تخلفات حوزه قاچاق کالا در این استان کاسته شود.
وی افزود : همه متقاضیان و واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت که در سطح گسترده‌ای در سراسر استان وجود دارند، ثبت‌نام خود را انجام دهند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به نقش مهم گزارشات مردمی در مبارزه با تخلفات در کشور اشاره و اضافه کرد: ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از طریق سامانه 124 آماده رسیدگی سریع و به‌موقع با تخلفات و شکایات مختلف و از جمله پاسخگویی سریع و رسیدگی به مشکلات احتمالی مربوط به سامانه جامع انبارها در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان است.
یحیایی با اشاره به اهمیت ثبت‌نام در این سامانه، از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط خواست با افزایش سطح تبلیغات محیطی و رسانه‌ای زمینه را برای ثبت‌نام همه واجدین شرایط در این سامانه فراهم کنند.
وی از قاچاق به عنوان یکی از عوامل موثر در مشکلات بخش تولید نام برد و تصریح  کرد: قاچاق کالا بیشترین ضررو زیان را به تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان هم به انتقاد از عدم ثبت‌نام انبارهای برخی دستگاه‌های اداری پرداخت و گفت: انتظار می‌رود این انبارها که به بخش‌های دولتی و عمومی وابستگی دارند با جدیت بیشتری به اجرایی شدن این طرح کمک کنند.
سید علیرضا هاشمی بر افزایش اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع، اجرای موفق این طرح را با چالش مواجه می‌کند لذا باید در سطح وسیعی تبلیغات در سطح این استان صورت گیرد.
انتهای پیام/ر   
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار