جهاد دانشگاهی بازوی توانای مدیران و دولت است، چون می‌تواند از نظر پژوهشی و تحقیقاتی و حوزه های علمی، دولت را پشتیبانی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ استاندار سمنان گفت : استعدادها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در جهاددانشگاهی وجود دارد. جهاد دانشگاهی همیشه برای انجام مأموریت‌های بزرگ ملی، از تمام توان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود استفاده کرده و در انجام مأموریت‌های بزرگ، موفق عمل کرده است.
محمدرضا خباز با بیان اینکه یکی از این مأموریت‌های بزرگ، انجام اقدامات مفید، اثربخش در زمینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و انجام فعالیت‌های چشمگیر علمی و فناوری، پزشکی و... بوده است ، تصریح کرد : جهاددانشگاهی در زمینه درمان بیماری‌های صعب العلاج، سرطان، درمان ناباروری، در حوزه سلول‌های بنیادی و... دستاوردهای بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده است ، به‌طوری که امروزه ایران جزو 10 ، 15 کشور برتر دنیا است.
وی خاطر نشان کرد : جهاد دانشگاهی همیشه در امور خیر و موفقیت آمیز کشور، پیش‌قدم بوده است و این به جهت وجود نیت خیر و انگیزه معنوی و الهی در جهادگران و نخبگان و محققین و پژوهشگران این نهاد است، کسانی که جهاددانشگاهی را پایه گذاری کردند، به دلیل آن نیت پاک و معنویت بالایی که داشتند از السابقون السابقون هستند، نمونه آن افراد، مرحوم کاظمی آشتیانی، پایه‌گذار  پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بودند.
خباز افزود : جهاد دانشگاهی جزو نهادهایی است که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمد و به دلیل آن انگیزه معنوی، انقلابی و نیت خیری که در بنیان‌گذاران آن بود روز به روز شکوفاتر می‌شود و امروز به یک درخت تنومندی تبدیل شده است که آثار و برکات زیادی برای کشور دارد.
وی گفت : فعالیت‌های جهاددانشگاهی امروز بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است و دلیل آن هم پرداختن این نهاد انقلابی به امر پژوهش و تحقیقات است که جای آن در کشور ما بسیار خالی بود.
خباز یادآوری کرد: جهاد دانشگاهی با فعالیت‌ها و اقدامات مفید پژوهشی و تحقیقاتی بزرگ در حوزه علم و فناوری و پزشکی، ایران را صاحب دستاوردهای زیادی کرده است.
استاندار سمنان فعالیت‌های جهاددانشگاهی را ماندگار و ریشه‌دار ارزیابی کرد و گفت: این نهاد، بازوی توانای مدیران و دولت است، چون می‌تواند از نظر پژوهشی و تحقیقاتی و حوزه های علمی، دولت را پشتیبانی کند.
خباز تصریح کرد: این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که از تجربیات جهاد دانشگاهی در همه بخش‌ها استفاده شود و ما امروز از جهاددانشگاهی بیشترین بهره را می‌بریم.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار