مدير جهاد کشاورزي نهاوند گفت: باغداران نهاوندي امسال از باغ مثمر اين شهرستان نزديک به 6 هزار تن سيب گلاب مرغوب برداشت کردند.

برداشت 6 هزار تن سيب درختي از باغ‌هاي نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد باقري با اعلام اين خبر گفت: به ‌طور متوسط از هر هکتار باغ مثمر سيب گلاب 22 تن برداشت مي‌شود که متأسفانه به دليل سه نوبت سرماي اسفند ماه و بهاره در نهاوند ميزان توليد شهرستان از 7 هزار و 700 تن به 6 هزار تن کاهش ‌يافته است. باغداران نهاوند تابستان امسال از 350 هکتار سطح زير کشت باغ‌هاي سيب تابستانه (سيب گلاب) نزديک به 6 هزار تن برداشت و روانه بازار فروش در استان و خارج از استان کردند.

مدير جهاد کشاورزي نهاوند با اشاره به اينکه سيب گلاب توليدي به استان‌هاي همجوار از جمله تهران، لرستان، مرکزي و کرمانشاه صادر مي‌شود، گفت: هرس به‌ موقع، استفاده از کودهاي ريزمغذي، مبارزه بيولوژيک، آبياري و برداشت به‌‌موقع از عوامل افزايش توليد سيب‌ درختي در نهاوند است. مهمترين مشکلات باغداران در اين بخش گراني جعبه و هزينه‌هاي کارگر، حمل‌ و نقل و سرمازدگي در فصل بهار و ارزاني قيمت محصول است.

باقري عنوان کرد: نزديک به 12 هزار هکتار انواع باغ ميوه در نهاوند وجود دارد که از اين ميزان 350 هکتار به سيب گلاب و 2 هزار و 300 هکتار به باغ‌هاي سيب ‌درختي قرمز و زرد پاييزه اختصاص دارد، از هر هکتار به ‌طور متوسط 22 تن سيب گلاب برداشت مي‌شود.

وي تصريح کرد: شهرستان نهاوند رتبه نخست توليد سيب‌ درختي گلاب و انواع ديگر سيب پاييزه در استان را به خود اختصاص داده است که البته سردخانه‌ها ظرفيت حفظ و نگهداري بيش از 8 هزار و 800 تن محصولات پاييزه را ندارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.