همدان؛

درصد زیادی از گوشی‌های ‌بازار همدان قاچاق است

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: درصد زیادی از گوشی‌های ‌بازار همدان قاچاق است.

درصد زیادی از گوشی‌های ‌بازار همدان قاچاق است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا فرسایی وحید گفت: متاسفانه نفوذ پدیده قاچاق در بازار موبایل در مقایسه با سایر کالاها مشهودتر است و علاوه بر گوشی‌ها‌ی "آیفون"، گوشی‌های دیگر هم مشمول قاچاق می‌شود بنابراین برای جمع‌آوری کالای قاچاق به خصوص گوشی‌های همراه نیازمند همکاری ویژه نیروی انتظامی با اتحادیه هستیم.
 
وی تصریح کرد: درحال حاضر منعی برای مغازه‌داران در ارتباط با فروش گوشی آیفون به صورت رسمی وجود ندارد و در صورت ممنوعیت رسمی قطعا به صورت کتبی به واحد‌های فروش این بِرند در سطح شهر همدان ابلاغ می‌شود.
 
فرسایی وحید در ارتباط با وضعیت بازار موبایل همدان بیان کرد: درصد زیادی از گوشی‌های موجود در بازار همدان قاچاق هستند که با توجه به این متاسفانه به دلیل نداشتن عامل فروش، قانون و گارانتی مشخص تنها به صرف داشتن قیمت پایین تر از همام برند که دارای مشخصات قانونی و ضمانت پس از فروش است مورد استقبال خریداران قرار گرفته و پس از مدتی مشکلات عدیده‌ای را برای خریداران به وجود آورده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیر کندگان موبایل در همدان عنوان کرد: گوشی‌های موبایل بدون ضمانت فروش و خدمات پس از فروش به صورت آزاد و در مواردی هم توسط گمرک وارد کشور شده و در سطح بازار توزیع و به فروش می‌رسد.
 
فرسایی وحید با اشاره به  قیمت گوشی‌ها در سطح بازار همدان بیان کرد: قیمت گوشی‌ها اغلب توسط واردکنندگان گوشی تعیین می‌شود و توسط عمده‌فروش‌ها به دست خرده‌فروش‌ها و مغازه‌داران می‌رسد.
 
وی اظهار داشت: چنانچه طرح «رجیستری» تلفن همراه اجرا شود و گوشی‌های قاچاق از طریق مخابرات وارد مدار نشوند، جلوی قاچاق گرفته می‌شود اما متاسفانه با اینکه قرار بود این طرح از اول مرداد اجرایی شود هنوز اقدامات عملی در این ارتباط انجام نشده است.
 
رئیس اتحادیه موبایل فروشان همدان عنوان کرد: تنها ضمانت‌نامه خرید کالا  نشان‌دهنده قاچاق یا اصل بودن گوشی‌های موبایل در سطح بازار است و گوشی‌های بدون ضمانت قاچاق محسوب می‌شود، براین اساس تمامی گوشی‌های موبایل که دارای ضمانت فروش هستند و از مرز به صورت قانونی وارد کشورمی‌شود در صورت بروز عیب و مشکل شامل تعمیرات و خدمات پس از فروش می‌شود.
 
وی تاکید کرد: تاکنون عمده‌ترین شکایات به اتحادیه در زمینه تعمیرات، فروش غیر‌عرف و قیمت‌های بالاتر از عرف بوده که متاسفانه اغلب شامل گوشی‌های نامعتبر و قاچاق موجود در سطح بازار می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.