به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر شهنیزاده رییس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و رییس شورای عالی مشاوران این رشته در جمع خبرنگاران در افتتاحیه ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: دندانپزشکان رتبه سوم را در شکایات پزشکی دارند و ورود رشته ایمپلنت به برنامه آموزشی مهمترین راهکار کاهش مشکلات این حوزه است.
وی تعداد واحد آموزشی ایمپلنت در دانشگاهها را فقط 2 واحد تئوری خواند و گفت: برای برگزاری دورههای آموزشی ایمپلنت حداقل یک سال زمان نیاز است که متأسفانه در هیچ یک از دانشگاهها چنین دورهای برگزار نمیشود.
رییس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران عدم توجیه کافی بیمار توسط پزشک را مهمترین علت شکایات حوزه دندانپزشکی دانست و افزود: وظیفه انجمن در این موارد برگزاری دورههای آموزشی برای همکاران پس از شناسایی مشکلات درمانی و علل عدم موفقیت آنها است.
وی ورود بیمهها به عرصه دندانپزشکی را ضروری خواند و تصریح کرد: با وجود عدم پوشش بیمهای دندانپزشکی ایران به خاطر ارزان بودن این هزینهها، میزان مراجعه توریستها در سالهای اخیر افزایش یافته است.
شهنیزاده عدم رعایت بهداشت و نبود پوشش بیمهای را از عوامل شیوع پوسیدگی دندانها در ایران برشمرد و یادآور شد: پس از شناخته شدن ایمپلنت به عنوان درمانی موفق، تعداد مراجعان برای انجام این راهکار درمانی از سال 1385 افزایش داشته است.
در ادامه سید حسن مهاجرانی دبیر علمی ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در افتتاحیه این کنگره با اشاره به پیشرفتهای عرصه دندانپزشکی و ایمپلنت بیان داشت: امروزه با توجه به استفاده درمانی ایمپلنت، یکی از مشکلات مهم مردم مبنی بر جایگزینی دندانهای از دست رفته برطرف شده است.
وی استفاده از ایمپلنت را مستلزم وجود نسوج نرم و سخت خواند و گفت: مهندسی بافت نرم و سخت به معنای تسریع و هدایت روند طبیعی درمان توانسته با جبران کمبود این بافت ها استفاده مطلوبی از ایمپلنت را به کار گیرد.
دبیر علمی ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران انجام درمانهای ایمپلنت را در صورت آمادگی بیمار بلامانع دانست و افزود: امروزه از طریق مهندسی بافت قادر به بازسازی نسوج نرم و سخت هستیم و در نهایت با استفاده از ایمپلنتها مشکلات زیبایی بیمار حل میشود.
انتهای پیام/