مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس تغذيه با شير مادر را كليد توسعه پايدار خواند و گفت: اين شعار فعاليت هاى مجامع علمى دا تضمين می كند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطلق مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس در همايش بزرگداشت هفته جهانی شير مادر  كه امروز در مركز طبي كودكان برگزار شد، گفت:  هدف از برگزاری اين همايش ها تاكيد مجدد بر اهميت اين موضوع و جلب توجه سياستگذاران در كشورهاى مختلف است.

وي ادامه داد: تغذيه با شير مادر كليد توسعه پايدار است كه اين شعار فعاليت هاى مجامع علمى و اجرايى را تضمين مى كند. وزارت بهداشت در طول سال، با برنامه ريزى مدون ،فعاليت هاى همه جانبه و ارتقا يافته اى را حول محور طرح تحول سلامت در شهرهای ٢٠ تا 100 هزار نفری اجرايى كرده است.

مطلق ادامه داد: شير مادر مايه حيات است و هر كودک به مواد مغذى و عوامل ايمنى بخش شير مادر نياز دارد. استراتژى مهم رشد و بقاى كودكان شناخته شده و افزايش روش هاى مطلوب هرساله جان 800 هزار كودک را در جهان از مرگ نجات مى دهد. از سال ١٣٧٠ نيز اين  برنامه در كشور ما به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.