آذربایجان غربی برای حضور فعال در جشنواره سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری آمادگی كامل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي ار آمادگي اين اداره كل براي مشاركت و حضور گسترده و فعال در جشنواره ملي " سفره ايراني_ فرهنگ گردشگري" خبر داد.

صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همين خصوص گفت: جشنواره ملي " سفره ايراني- فرهنگ گردشگري" يكي از جشنواره هاي مهم سازمان متبوع با محوريت خوراكيها و نوشيدنيهاي بومي كشور است كه با توجه به گروه بندي منطقه اي،‌اين استان در كنار استانهاي آذربايجان شرقي، زنجان و اردبيل،تنوع بالاي غذائي و خوراكيها و نوشيدنيهاي بومي – محلي خود را در معرض ديد گردشگران قرار خواهد داد.

وي به اقدامات وبرنامه ريزي هاي صورت گرفته براي اين جشنواره اشاره كرد و اظهار كرد: بمنظور كسب آمادگي و حضور فعال در اين جشنواره، جلسات هماهنگي و همفكري متعددي با دعوت ازمديران و بهره برداران هتل ها و رستورانها، مديران و مسئولان نهاداها و ادارت ذي ربط از جمله: اداره كل امور عشاير و دفتر امور بانوان استانداري، انجمن هاي محلي و شهرستاني، آشپزهاي حاذق غذاخوري ها و رستورانها و صاحبنظران برگزار گرديد.

مديركل استان در ادامه افزود: پس از مشاوره و اخذ نظرات و پيشنهادات صاحب نظران و با شناخت انواع غذاها و خوراكيهاي بومي شهرستانهاي استان، در نهايت براي شركت در بخش مسابقه اي اين جشنواره، فهرست هنرمندان و آشپزهاي شاخص استان به همراه غذاي اصلي، پيش غذا، دسر و دم نوشها به دبيرخانه جشنواره ارائه داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در همين زمينه اظهار كرد: جهت حضور گسترده در اين جشنواره،‌علاوه بر بخش مسابقه اي، در بخش عمومي نيز انواع ديگر غذاها ، دسرها، پيش غذاها و دم نوشهاي شهرهاي مختلف استان به نمايش گذاشته مي شود و با شركت هاي مشاوره اي و اجرائي در خصوص غرفه آرائي و اجراي موسيقي محلي و ساير برنامه هي فرعي و مرتبط با جشنواره، وارد گفتگو شديم.

مدير كل استان درباره اطلاع رساني هاي انجام شده گفت: در اين زمينه اطلاع رساني عمومي و تبليغات مناسب در فضاهاي محيطي شهرهاي استان انجام شده و مكاتبات اداري نيز با ساير ادارات و نهادهاي ذي ربط صورت گرفته است.

جلیل جباری در ادامه تصريح كرد: جشنواره ها و فستيوالهاي خوراك و غذا، يكي از فرصتهاي مهم براي جذب گردشگران بشمار مي آيد زيرا يكي از اهداف وانگيزه اصلي گردشگران، بهره مندي از غذاهاي محلي جامعه مقصد است لذا ما از دفاتر مسافرتي و خدمات گردشگري خواسته ايم تا بسته هاي وي‍‍ژه سفر بهاستان آذربايجان غربي را در اين جشنواره به بازديدكنندگان ارائه دهند.

مديركل استان در پايان اظهار داشت : استان آذربايجان غربي با وجود دارا بودن تنوع غذائي بالا،نتوانسته است آنچنانكه شايسته است اين استعدادو قابليت مهم را در سطح منطقه و كشور مطرح سازد لذا سعی ما بر این است که از اینگونه جشنواره ها برای معرفی هرچه بیشتر این قابلیت مغفول مانده ی استان استفاده کنیم .

لازم به ذکر است جشنواره مذکور از تاریخ 13 لغایت 15 مرداد ماه با مشارکت استان های آذربایجان غربی ، شرقی ، اردبیل و زنجان در پارک ائللر باغی تبریزبرپا می شود و این استان با 3 غذای اصلی سنتی ؛ ((ساج قور ماسی ، اولیک چکمه سی و سنگ سیر )) پیش غذا ؛ (( کوکو ، دلمه برگ مو ، دلمه برگ کلم و آش اینجی بیر )) دمنوش ؛ (( بادرنجبویه ، گل ایوانا و برگ به )) در مدت 3 روز به رقابت خواهد پرداخت .

انتهای پیام/س

برچسب ها: سفره ، گردشگری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.