برای دیدن مارمیشو باید حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله بگیرید و دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را در میان کوهستان‌های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مارمیشو دریاچه ای با عمق 50 تا 60 متر که قزل آلاهای بومی اش در میان مردم منطقه شهرت دارند.این دریاچه یکی ازمناطق 19گانه های جهان می باشد که دارای اکسیژن خالص است.

رودخانه نازلوچای از كوه‌های بایبون و ستاره لوند سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به تنگه‌ای بسیار سرسبز و دیدنی می‌رسد.

از جمع شدن آب این رودخانه دریاچه مارمیشو به وجود آمده كه زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است كه برای نمونه می‌توان به ماهی قزل‌آلا، درختانی چون بید، بلوط، صنوبر، زالزالك و گیاهانی چون گون، لاله كوهی، شیرین‌بیان، زنبق وحشی اشاره كرد. در نظر داشته باشید محیط دریاچه آرام بوده و برای ماهیگیری بسیار مناسب است.

این منطقه به دلیل داشتن گیاهان متنوعی كه دارد برای پرورش زنبور عسل نیز بسیار مناسب است و عسل آن بسیار مرغوب بوده و عطری از گل‌های وحشی را در خود دارد.

در كنار بازدید و اتراق در كنار دریاچه مارمیشو می‌توانید از آبشار زیبایی كه در نزدیكی دریاچه و در مسیر رودخانه نازلوچای قرار گرفته است كه آن نیز آبشار مارمیشو نامیده می‌شود، دیدن كنید. این آبشار فصلی است و در فصل بارندگی از میان صخره‌های كوه‌های اطراف رودخانه نازلوچای به آن می‌ریزد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مارمیشو ، گردشگری ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارومیه قلب آذربایجان ❤❤
۰۵:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
ارومیه قلب آذربایجان ❤مارمیشو آذربایجان که به ترکی ( مورمئشه) یعنی بیشه خاکستری خوانده میشه از زیبای های طبیعت آذربایجان هست که به سویس آذربایجان معروف هست به دیار سرسبز خطه آذربایجان دیار شهیدان باکری ها خیلی خوش آمدید ❤
یاشاسین ایران ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ارومیه ❤یاشاسین مارمیشو آذربایجان ( مورمئشه)❤