یزد؛

افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن در معدن چادرملوی اردکان

تولید کنسانتره سنگ آهن در معدن چادرملوی اردکان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
مدیر مجتمع معدنی چادرملوی اردکان، گفت: تولید سنگ‌آهن به تنهایی نمی تواند معیاری برای سنجش عملکرد واحدها باشد، زیرا در صورتی که عیار سنگ‌آهن بالا باشد، میزان کمتری استخراج می‌شود.

ابریشمی افزود:در چهارماهه امسال بالغ بر 3 میلیون و600 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد و نسبت به برنامه پیش بینی شده بالغ بر12 درصد فراتر بوده است.

وی گفت : افزایش تولید کنسانتره در حالی است که میزان استخراج سنگ آهن طی همین مدت 9 درصد کمتر از پیش بینی برنامه بوده و این نکته مثبت در عملکرد، به دلیل عیار بالای سنگ آهن استخراجی وعملکرد بهتر تجهیزات بوده است .
 
ابریشمی تاکید کرد بر اساس معیارهای جهانی ملاک عملکرد یک معدن ، استخراج سنگ آهن نیست بلکهمیزان تولید کنسانتره است که عملکرد یک واحد را نشان می‌دهد.
 
وی گفت: خوشبختانه تا پایان تیر ماه12درصد از برنامه پیش‌بینی شده جلوتر بوده‌ایم در حقیقت با افزایش راندمان تولید ارزش افزوده در محصول را ارتقاء دادیم یا به عبارتی بازیافت برآوردی 68 درصد به 72 % وزنی افزایش یافت.

ابریشمی یادآور شدبه عبارتی مهمترین معیار مقایسه معادن سنگ آهن مقایسه میزان بازیافت آهن ( Fe – Recovery) می باشد که در معدن چادرملو بالغ بر 85% می باشد.

وی افزود : در بعد داخلی بازگشت رونق به بازار به میزان زیادی بستگی به سیاست‌های اقتصادی دولت دارد.
 
 مدیر مجتمع معدنی چادرملوی اردکان، گفت:متاسفانه تا به امروز بازار نتوانسته از رکود خارج شود اما امیدوار هستیم با کاهش بهره بانکی وضعیت کمی بهتر شده و سرمایه‌ها وارد بازار شود.
 
وی تاکید کرد: رونق بازار داخلی از آن جهت برای چادرملو مهم است که ما تمامی تولیدات خود را به فولاد سازان داخلی عرضه میکنیم و متعهد به تامین مواد اولیه آنها هستیم.

ابریشمی در پایان یادآوری کرد: بخشی از کنسانتره تولیدی چادرملو برای قرار گرفتن در چرخه تولید فولاد به مجتمع گندله سازی اردکان تحویل و بخش دیگر آن به فولاد مبارکه ، فولاد خوزستانو چند واحد فولاد سازی دیگر داخلی عرضه می شود.

لازم به ذکر است که در طی 4 ماه ابتدایی امسال همچنین 1 میلیون و 256 هزار تن گندله در مجتمع گندله سازی شرکت چادرملو در اردکان یزد مطابق برنامه پیش بینی شده و با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار