کشف جدید محققان شما را قادر به نظارت بر سلامتی تان در منزل می سازد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهترین راه برای درمان هر بیماری فراتر از پیشگیری، جلوگیری از پیشرفت در ابتدای بیماری است. این کار می تواند در بیمارستان و با انجام آزمایشهای مختلف برای تشخص راه درمان انجام شود اما محققان در تازه ترین تحقیقات خود دریافته اند که تکنولوژی تشخیص ویروس IBM بر روی یک تراشه این امکان را فراهم می سازد تا فرد در منزل خود با تجزیه و تحلیل بزاق یا ادرار بر سلامتش نظارت داشته باشد.

محققان موفق به دستیابی IBM در مقیاس نانو و روش جابه جایی جانبی جبرگرای ویروس ها و دیگر تهدیدات سلامت از DNA (DLD) در نمونه های مایع به خصوص در IBM شده اند.

نوع فرایند همانند دستگاه پاچینکو در مقیاس کوچکتر کار میکند، به این ترتیب که سیالات از طریق ستون های کوچکی بر اساس اندازه فیلتر می شوند.

در گذشته این فناوری برای جداسازی انگل ها و دیگر اهداف بزرگتر استفاده می شد و در حال حاضر IBM برای ساخت یک فرایند DLD در مقیاس نانو از تکنولوژی سیلیکون استفاده کرده است.

DLD می تواند برای فیلتر obects در مقایس 20-110 نانومتری برای شناسایی ویروس یا نشانه های بالقوه از سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته محققان زمان بیشتری برای دستیابی به نتایج نهایی تحقیقات نیاز است و اگر این نوع فناوری عملی  قابل اعتماد باشد می تواند در تجزیه و تحلیل مایعات مورد استفاده قرار گیرد.

این روش تازه کشف شده برای تشخیص بیماری بسیار مقرون به صرفه است و می تواند ابزار خانگی برای نظارت بر سلامت باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار