یک روانشناس گفت: شکست عاطفی را با انجام چند اقدام روانشناسی به گامی جدید در پیروزی بزرگ مبدل کنید.

علی مهدی روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به افزایش چشمگیر شکست عاطفی بین نوجوانان و ایجاد اختلال در روند زندگی آنها اظهار کرد: متاسفانه در 90 درصد از شکست های عاطفی فرد قادر به ادامه زندگی نیست.

وی با بیان اینکه هیچ گاه در یک شکست عاطفی خود را مقصر ندانید، تصریح کرد: در بیشتر موارد فرد به دغدغه فکری بسیار آزار دهنده‌ دچار می‌شود.

مهدی ادامه داد: به جای افکار بیهوده‌ که جز یاس، ناامیدی و زوال فکری چیزی به همراه نمی آورد، بهترین گزینه بهره مندی از شکست به عنوان تجربه‌ای عمیق و سازنده به منظور  انتخابی منطقی و عاقلانه برای آینده است.

این استاد دانشگاه گفت: انتخاب جایگزین پس از شکست عاطفی برای ترمیم و جبران آن بدترین اشتباه است.

وی تصریح کرد: قبل از جدی شدن یک ارتباط افراد باید با منطق و درایت نتایج این رابطه را به دقت در ذهنشان و حتی با کمک مشاوره واکاوی  کنند.

مهدی افزود: افراد پس از اطمینان از انتخابشان به فکر استحکام این ارتباط و جرقه های احساس در پیوندی جدی و محکم باشند ولی در هر مرحله فراموش نشود که در هر لحظه و هر شب خودتان نیز رفتار آن روزتان را به دقت تحلیل کرده و به خود و برخوردتان نیز نمره دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام خیلی عالی بود.
آخرین اخبار