مدیرکل دفتر آموزش و فرهنگ‌سازی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر بیش از 700 تشکل زیست محیطی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کیومرث کلانتری افزود:در دنیا در حوزه محیط زیست به دو روش اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که روش اول مربوط به کنترل و فرماندهی و روش دوم نیز روش کنترل مشارکت‌های مردمی است که با جلب نظر مردم زمینه ارتقای فعالیت‌ها در حوزه محیط زیست فراهم آید.

وی گفت: در روش کنترل و فرماندهی معمولا مردم مزاحم تشخیص داده شده و مسؤولان فکر می‌کنند با کنار گذاشتن اصل مردمی می‌توانند در حوزه محیط زیست کارهایی را به انجام برسانند در حالی که واقعیت غیر از چنین تفکر و اندیشه‌ای است که ما گاهی شاهد آن هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش و فرهنگ‌سازی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر بیش از 700 تشکل زیست محیطی در کشور فعالیت می‌کنند که فعالیت‌ آنها به شکل تخصصی است.

کلانتری روش دوم را به عنوان جلب مشارکت‌های عمومی روش مناسب برای تقویت مولفه‌های درست زیست محیطی اعلام کرد و افزود: در همین راستا در سطح کشور با حمایت و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 700 تشکل زیست محیطی شکل گرفته و یک شرایط کیفی را از نظر کمی در این حوزه شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: ما با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به راحتی می‌توانیم از مشارکت آنها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های زیست محیطی استفاده کنیم به طوری که ما در شرایط کنونی نیز یک شرایط متفاوتی را در سطح کشور در توسعه کمی این تشکل‌ها شاهد هستیم و هدف‌گذاری ما ارتقای فعالیت تشکل‌ها به همراه توانمندسازی آنها است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.