تحلیلگر مسائل منطقه گفت: گروه تروریستی داعش تربیت شده مدارس دینی عربستان است و حضورش وضعیت امنیتی افغانستان را پیچیده‌تر می‌کند.

داعش در افغانستان محصول مدارس علوم دینی عربستان است
حشمت‌الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره حضور داعش در افغانستان و رابطه آنها با دیگر گروه‎های تروریستی، گفت: تحولات افغانستان به نوعی همسویی با حضور گروه تروریستی داعش در این کشور دارد؛ چرا که گروه تروریستی داعش قرابت زیادی با شبکه تروریستی القاعده دارد و شاید بتوان حضور تروریست‌های داعش در این کشور را نوعی همسویی با رفتارهای تروریستی در منطقه دانست.

وی تصریح کرد: تروریست‌های داعش در قالب دولت عراق و شام شکل گرفته‌اند و فعالیت آنها از عراق و شام شروع شده و تا افغانستان و آسیایی مرکزی و قفقاز را در بر می‌گیرد.

این تحلیلگر مسائل منطقه با توجه به ماهیت تروریستی داعش و القاعده گفت: طالبان نیز با داعیه کشور داری در افغانستان با گروه تروریستی داعش در تقابل است و ما می‌بینیم که طالبان نیز برای حذف داعش و القاعده می‌جنگد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران با بیان اینکه گروه تروریستی داعش جزو مولفه‌های از بین برنده امنیت افغانستان است، تاکید کرد: حضور این گروه تروریستی قطعا وضعیت این کشور را از این چیزی که هست پیچیده‌تر خواهد کرد.

فلاحت‌پیشه بیان داشت: داعش بیشتر در حوزه‌های مرزی و ولایات مرزی پاکستان شکل گرفته و اینها کسانی هستند که از کشورهای مختلف در مدارس علوم دینی عربستان تربیت شده‌ و تحت نفوذ عربستان و القاعده درس خوانده‌اند، اما فضای فکری آنها در قالب القاعده و طالبان محدود نشده است.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اعضای داعش بیشتر جوانان منحرفی هستند که جذب فضای فراملی این گروه تروریستی شده‌اند و در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار