اسلام کریم اف با ابراز نگرانی در مورد بدتر شدن وضعیت امنیتی افغانستان، خواستار برقراری امنیت و خنثی سازی چالش های موجود در مرز این کشور با افغانستان شده است.

رئیس جمهور ازبکستان: ناامنی در افغانستان در ماه های اخیر بدتر شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اسلام کریم اف رئیس جمهور ازبکستان در نشست روز گذشته شورای امنیت این کشور که برای بررسی اوضاع در مرز ازبکستان با افغانستان یرگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی افغانستان، خواستار برقراری امنیت و خنثی سازی چالش های موجود در مرز دو کشور افغانستان شد.

آسیا به نقل از اطلاعیه‌ مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان نوشت: وضعیت در افغانستان به طور قابل توجهی در ماه های اخیر بدتر شده است. گروه تندروی طالبان که قبلا مناطق بزرگ روستایی این کشور را در دست داشت حمله های خود را در شهر های بزرگ راه اندازی می کند، همچنین در قلمرو کشور نفوذ گروه تندرو داعش افزایش یافته است.

ازبکستان در شمال افغانستان واقع شده است و ۱۳۷ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارند.

این نگرانی در حالی مطرح می شود که وضعیت امنیتی منطقه به ویژه افغانستان یکی از موضوع های اصلی نشست ماه گذشته سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند ازبکستان بود.

در این نشست، کشورهای های عضو ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در افغانستان، بر مبارزه و همکاری مشترک علیه تروریزم و صلح و ثبات منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.