مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز گفت: کمتر از1 درصد از آب دشت مشهد در حال استفاده برای فضای سبز شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد رضا سلامی در جلسه کارگروه بررسی وضعیت آب مشهد افزود: در بحث استفاده از آب، آب شرب خط قرمز ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 4 هزار هکتار فضای سبز در شهر مشهد وجود دارد که با توجه به توسعه فضاهای شهری و افزایش جمعیت، میزان فضای سبز موردنیاز در افق آینده شهر مشهد حدود 6 هزار و 700 هکتار پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: میزان مصرفی آب برای آبیاری فضای سبز را حدود 20 میلیون مترمکعب است و در صورت افزایش فضای سبز به 6 هزار و 700 هکتار در افق طرح شهر مشهد به 50 میلیون مترمکعب آب نیز برای آبیاری این فضای سبز نیاز داریم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبزبا بیان اینکه هم اکنون برای آبیاری فضای سبز شهری از فاضلاب، آب‌های آلوده، آب‌های نامتعارف و روش‌های دیگر به‌غیراز آب شرب تأمین می‌شود، افزود: همیشه در تلاش بودیم تا آب شرب را از این چرخه خارج کرده و استفاده از سفره‌های زیرزمینی را نیز به کمترین حد خود برسانیم.

سلامی گفت: پارسال 350 میلیون مترمکعب آب از دشت مشهد برداشت‌شده است که از این میزان حدود 90 درصدان در بخش کشاورزی مورد مصرف شده است.

وی گفت: در حال حاضر کمتر از 1 درصد از آب دشت مشهد در حال استفاده در فضای سبز شهری است و در مواقعی که شهر با بحث بی‌آبی مواجه می‌شود رسانه‌ها با انتقاد از مدیریت پارک‌ها اعلام می‌کنند که چرا ما در این بی‌آبی درختان و گل‌ها را آبیاری می کنیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.